Duktig flicka

I går så somnade Ayla i min famn vid 22 tiden, jag och Robert satt och spela tv-spel och vid midnatt ca när vi tänkte lägga oss så låg hon på mig och sov så gott så vela inte väcka henne så bestämde mig för att sova på soffan i natt igen...
Pussade Robert godnatt och så gick han och la sig och jag och Ayla blev kvar på soffan.
Strax efter de så började huvudvärken komma smygandes och ja kunna inte somna alls... vid 2 tiden börja Ayla böka massor så hon fick bröstet och käkade i kanske 10min sen somnade hon om men låg och vred och vände på sig massor så hon knuffade bort mig tom. så de sluta med att jag satte mig upp i soffan och funderade på hur kattsiken ja skulle sova, tänkte först lägga mig i andra ändan av soffan men det vågade ja inte.. vill verkligen inte riskera att sparka till henne i sömnen!
Så ja bestämde mig för att pröva lägga henne i sängen, jag lyckades lyfta upp henne utan att hon vaknade, la ned henne i sin säng vid 02.20ca och hon fortsatte sova! Så ja hämtade täcket och kudden och kröp ner i sängen i hennes sovrum, men kunna ju självklart inte somna då heller pga huvudvärken och samma känsla som natten innan att de var så konstigt att sova utan henne bredvid mig.
Vi 03.40 tiden tog jag tillslut 2alvedon och lyckades somna... Ayla vaknade och gnydde vid 04. tiden så tog upp henne ur sin säng, la henne med mig i sängen och gav henne bröstet igen så somnade hon om på en gång utan att ha ätit något... Lät henne sova bredvid mig i 10min sen lyfte jag över henne till sin säng igen och hon somnada om där på en gång, efter det lyckades jag äntligen somna själv oxå!
kl 07 vaknade Ayla så då kom hon upp till mig igen och käkade men då var ja så trött och de var så mysigt att kramas med henne så hon fick ligga kvar i sängen med mig =)
8.30 ringde alarmet så jag klev upp och väckte Robert, gjorde mig i ordning och fick väcka Ayla vid 9 tiden för att kunna hinna till bvc i tid... Hon hade nog kunnat sova en bra stund till annars för gud så trött hon var!

Det gick bra på bvc, Helena hade en student med sig idag som skulle hjälpa till...
Klädde av Lillfisen och vägde henne 5800gram väger hon nu min älskade lilla flicka =) Så hon hade inte gått upp mycket på 2 veckor nu bara 110gram... Så skulle dem mäta huvudet och då lyckades dem riva Ayla i pannan så hon fick ett långt rött rivsår *förbannad* =( och herregud så ledssen hon blev! Tyckte så synd om henne! Kunna inte ens mäta längden på henne för hon var sååå ledssen! Jag fick ta upp henne och gå runt och pussa på henne, stryka henne över kinden och prata med henne så hon lugnade ner sig efter en stund,,, men hon blev ledsen så fort hon såg på sköterskorna.. Och inte fan är då det konstigt efter att ha blivit riven i huvudet!
Berättade att hon sovit ensam i sängen i natt, och att hon sov nästan hela dagen igår och hela natten igår oxå och ätit dåligt senaste dagarna som hon märkte på hennes viktuppgång, men det är 4,e dagen i rad nu som hon inte velat ha någon ersättning utan varit nöjd med bara bröstet, men då hon väl ätit så hinner hon inte ta mer än 5-6sug tag så har hon somnat... Och hon hostar lite och snorar, det flyger stora tjocka kråkor ur näsan på henne lite då och då, tempen låg på 37.7 
Skulle se till så att hon inte får feber, äter, kissar, bajsar som hon ska så sa Helena att om hon fortfarande är så här slö och somnar när hon ska äta och sådant så ska vi be läkaren på tisdag när vi ska till sjukhuset kolla så hon inte har någon infektion... Skulle  väga henne på tisdag igen på sjukhuset oxå och se så hon inte trappar ned ännu mera i viktuppgången.

Hon somnade så fort ja la ned henne i vagnen på vägen därifrån oxå och sov hela promenaden hem, och har fortsatt sova i vagnen sedan vi kom hem, så nu står hon vid balkongen och sussar så sött så och jag ska passa på att äta mig lite och börja skriva inköpslista på grejer som vi behöver inför dopet!




Kommentarer
Postat av: Emmelie

va underbart att hon sover i sin säng..Ebba vaknar så fort jag försökre lägga ner henne.. men men var sak tar si ntid,

2009-03-05 @ 15:34:52
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback