Bvc

Har varit ute på en liten promenix och besök på öppna mottagningen på bvc nu på morgonen med lillstrumpan.
Hon har fått ögoninflammation som inte vill ge med sig så gick dit för att höra med dem vad vi skulle göra..

Ska fortsätta tvätta av, men flera gånger om dagen istället för bara morgn, middag, kväll...
Så massera tårkanalen skulle vi göra, så vara jätte noga med att tvätta både hennes och våra händer flera, flera gånger om dagen för att inte vi ska få det och så att hon inte är och kliar i ögat och sen kliar sig i andra så hon får det i vänster öga oxå...
Så ska jag droppa bröstmjölk och massera in lite lätt i ögat på henne, hon är inge röd i ögonvitan ännu så vi ska börja med detta och de kan hålla i sig några veckor, antagligen lite längre än då på Ayla eftersom propranololen sätter ned henne imunförsvar... Om hon börja bli röd skulle vi höra av oss igen så dem får titta på de.

Sen tyckte dem att vi ska köra hand/fot massage på henne några gånger om dagen för att få igång mer cirkulation.. Bebisar har ju ofta kalla händer och fötter normaltsett och lite dålig cirkulation men även de försämrar medicinen för Ayla så hon blir verkligen som isbitar och heeelt vit så vi ska massera och se till så hon har färg på fötterna/händerna iaf.




Igår var hon trött fröken, hon var jätte gnällig då jag var i stan och handlade lite så Robert var hemma ensam med henne.. Hon låg i hans famn och halvsov och snyftade för fullt när jag kom hem..
Så jag la mig på soffan så fick hon ligga och käka lite och kramas lite.. så var hon nöjd ett bra tag så vi gjorde våfflor och mummsade i oss! *mumma* Sen käka hon lite och total däckade i min famn, snacka om att hon var trött!
Gick tom att lägga henne i sin säng så vi 21 låg hon i sin säng och sov, vi 00 vakna hon och var pigg så vi la oss på soffan hon och jag och så käka hon och så busa vi lite.. vi 1.30 somna hon igen så ja la henne i sin säng, då vakna hon så hon fick ligga med mig i sängen en liten stund till så somna hon och hon vakna återigen när ja försökte vi 2 lägga henne i sin säng, men då vagga ja sängen och strök henne över pannan och då somnade hon om utan bröstet i munnen =) Sen vaka hon vi 5 och vela käka igen så efter de låg hon me mig i sängen så sov vi till halv 9 (Ayla vakna vi 7 och sov/pratade om vartannat fram til 8.30 då vi klev upp)
Sen blev de promenix till bvc och hon somna i sjalen på vägen hem så kunna ja lägga henne i vagnen när vi kom hem utan att hon vaknade så där har hon legat fram tills nu då hon precis har vaknat!
Så nu ska jag busa lite med min underbara lilla dotter, sen blir det lunch!



P.s!
Ni är många som läser, men hemskt sällan de är några kommentarer...
Kommentarer förgyller min dag sååå
Ni vet vad ni ska göra! =)
D.s!

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Emelie

sköms Jag är en av de som brukar kika in här och läsa men desto sämre på att kommenterar. Men det betyder inte att jag inte gillar det du skriver, det är alltid lika intressant! Stackars liten som fått ögoninflammation, hoppas att det snart går över!

2009-03-26 @ 12:39:43
URL: http://semlesara.wordpress.com
Postat av: Syster/Moster

Kommentar, kommentar, kommentar! :D

Nu är det bara 1 vecka kvar till ni kommer "hem". Längtar! Nu har vi beställt en spjälsäng förresten. Blir en antikvit från Segr. Lite dyrare men vi har ju köpt allt annat så billigt så vi ville lyxa oss lite med den. :D Dom skulle ta hem en till Barnens Hus i Söderhamn. Vi såg den i Gävle när vi var där för någon vecka sedan och gillade den båda två. :D

Puss

2009-03-26 @ 15:05:34
URL: http://dandellion.webblogg.se/
Postat av: Christina Julias mormor

Hej jag fick ett tips av min dotter att kolla in din blogg. Den är jätte fin. Din dotter är underbar.

2009-03-26 @ 15:37:13
Postat av: Linda

haha, hoppas han kommer tjäna pengar åt mamma och pappa sen när han är en rik konstnär ;)



Söt hon är tösen eran...

2009-03-26 @ 17:53:42
URL: http://lindbergmasalin.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Hehe jag kommenterar lite då o då.. du får bli bättre på de med hörru ;)

Föresten funkade inte nappen ja tipsade om? Kram

2009-03-26 @ 19:06:57
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej tyvärr ingen bebis ännu :-( Mest bara brist på ork att blogga ;-)

Jobbigt för henne OCH er med ögoninflammation eftersom de smittas så lätt. Hoppas de blir bättre snart!

kram

2009-03-26 @ 19:38:32
URL: http://hansson-linden.se/WP
Postat av: Mamma/Mormor

Snakca om utslagen liten hjältinna!

Hoppas det hjälper med mjölken i ögat. Var som sagt väldigt noga med hygienen så det inte smittar andra ögat och likaså er.

Snart bara en v kvar innan vi ses!

Tat lugnt o snöovädret!!!

Puss o Kram!

2009-03-27 @ 08:22:14
Postat av: EliN

Ja förlåt jag är inne och har stenkoll på din blogg men skriver............nästan aldrig en kommentar :/. Ska försöka bättra mej, jag vet ju själv hur kul det är när det för en gångs skull har kommit in en kommentar i bloggen :)

2009-03-27 @ 09:30:14
URL: http://elingranath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback