Sjukling

Ja, då har man gått och börja bli sjuk igen då... Hostar som en liten tok gör jag och är lite seg i skallen.
Orolig över att Ayla ska bli sjuk oxå, hon har känts lite varm hela dagen och tempen har snittat på 37,7grader (naken temp)  så hon har fått varit utan kläder större delen av dagen... Nakenfis ett bra tag fick hon vara oxå lillfian =)
Hon små nyser och har börjat hosta lite smått oxå stackarn.

Och igår eftermiddags riktigt fontän kräktes hon, klädde på henne lite för vi skulle åka och handla och la ner henne i vagnen för hon var så trött och vela sova, så hon skulle få ligga där medans vi käka lite lunch tänkte vi..
Hon hann bara ligga ett litet tag så pep hon till så jag kollade dit och då bara vällde det ut ur munnen på henne...
Så det blev bara till att bära iväg henne till skötbordet och ta av kläderna och torka av henne, tänkte bada henne oxå så fick Robert åka iväg och handla själv, men när jag lyfte upp henne mot brösten en sväng så total slocknade hon.
Satte på henne en blöja och så låg hon och sov med mig jätte länge så fick bli ett bad sen på kvällen istället.

idag är hon riktigt grinig oxå...
vi fick knappt sova alls i natt, hon var inte det minsta nöjd med livet tror jag... hon har nog haft bröste i mun mellan 04 i natt fram till 17 tiden i eftermiddags! nappen vägra hon ta oxå fasten hon mest bara velat snutta... höll på bryta ihop ett tag totalt men det är lite lugnare nu...

Robert har varit iväg och köpt magdroppar till Ayla nu oxå, hon har så ont i magen ibland så lika bra att ha hemma tänkte vi så vi kan ge henne om hon får så där ont igen.
Köpte en ny bröstpump oxå som funkar lite bättre, har prövat den nu och gick väl sådär...
det är fortfarande sisådär med mjölkproduktionen, men det kan ju ta upp till 4-6veckor innan det riktigt runnit till... fick ut 30ml iaf. men tar väl litet tag innan jag lärt mig helt hur man ska göra och vid vilka tider de funkar bäst för just mig.


Busfrö =)


Hon är ju så söt gojäntan vår!!!
Smälter nästan bort när man får den här blicken =)


Varken mamma eller Ayla får blottas på internet hehe =)


Nu e vi bra trött iaf =D

Kommentarer
Postat av: Therese

Meen vad himla söt :)

2009-01-12 @ 13:04:42
URL: http://thogstrom.blogg.se/
Postat av: Helen

haha jo det blev ingen liten flytt det e :) trivs ni då? :) fick ni jobb på en gång när ni flyttade dit?

2009-01-12 @ 16:26:31
URL: http://helenm.blogg.se/
Postat av: Fredrika

Vad fin hon är eran Ayla. Henne ska ni vara stolt över, verkligen :) Är det storkbett bredvid öga? det är lite charmigt ;)

2009-01-12 @ 17:23:03
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/
Postat av: malin

Irma hälsar å tackar :) Hälsa grattis i efterskott till robert också :)

Hoppas du blir kry snart å att ayla slipper bli sjuk! kram

2009-01-12 @ 22:53:26
URL: http://maspen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback