Länge sedan...

Ja nu var det länge sedan jag skrev något här...
Har lixom inte riktigt haft varken tid eller ork till det senaste dagarna.
Händer väl inte så mycket här heller, Ayla har börjat skratta och le en hel del nu vilket är helt underbart!
Ett skratt från ens lilla barn är nog de bästa som finns tror jag, gud så det värmer hjärtat!

Hon pratar lite oxå och vill vara med i allt man gör, tycker mycket om att sitta och kika runt och är en jätte bra lyssnare och tycker om när man pratar med henne så jag funderar på om jag ska köpa någon bok och läsa för henne =) Hon fick en bok av min moster med familj när hon föddes, Visst kan Lotta cykla. Kanske skulle ta och läsa den för henne?
Annars så är allt som vanligt med henne, hon kan inte sova ensam utan måste ligga i famnen på någon och hellst somna med en tutte i mun då mår hon som bäst. Igår lyckades hon dock först ligga ensam i SIN säng i nästan en timma *förvånad* och var helt nöjd,.
Tidigare har hon nog bara legat där 10-15min som mest utan att bli ledsen så det är lite framsteg iaf!
Hon somnade inte fasten hon var jätte trött utan låg och kikade och små pratade hela tiden och kanske slumra lite lätt nån enstaka gång bara sen blev hon ledsen och vi fick ta upp henne.
Bytta blöja och på med pyjamasen sen kröp vi ner i vår säng så fick hon bröste lite för hon var ledsen så tänkte att hon kanske var hungrig igen eftersom de då var 1½timma sedan senaste målet kanske.
Hon tog 3-4sug och sen däckade hon totalt på min arm, jag lyckades tom glida ner henne på madrassen bredvid och smita upp ur sängen utan att hon vaknade vilket inte heller funkat förr. Jag väntade någon min för att se om hon vaknade men det gjorde hon inte så jag passade på att ta mig en lång härlig dusch och gjorde tom inpackning i håret! *LYX*
men när ja kom ur duschen och stod och torka mig så börja hon bli gnällig och efter en liten stund så blev hon helt otröstlig och bara skrek och skrek...

Blev lite irriterad på Robert då att han inte la ner pokern som han satt vid och gick och tog upp henne eller försökte få henne att somna om när hon vaknade då han hörde det... Klart man blir ledsen när man är så liten som hon är och vaknar upp helt ensam i en stor säng där mamma och pappa brukar ligga bredvid när hon vaknar så finns ingen där och det är helt mörkt. Så övergiven hon måste ha kännt sig stackarn =( Först när hon riktigt skrek fick jag skrika till Robert att gå in och ta upp henne... men det hjlälpte inte heller, så han pröva byta blöja men då låg hon och skrek så mycket så hon blev helt röd och bara hosta för hon skrek sig så torr i halsen... då tog mammagenerna över helt så ja slängde på henne en blöja snabbt och pyjamsen fick sitta halvt på bara och lyfte upp henne och så snart hon kom upp i min famn blev hon helt tyst och bara snörvlade lite.. helt blöt om kinderna var hon mitt lilla hjärta.. gud så ont det gjorde i kroppen att torka hennes tårar! Men så kröp vi ner i sängen, drog på pyjamsen så fick hon ligga me ett bröst i munnen så somnade hon om rätt snabbt sen sov vi gott båda två till 9 i morse med bara en matning vid 5tiden.

Vi var ut på en långprommenad härom dagen oxå, riktigt skönt var det, en timma var vi ute hela familjen.. Ayla låg så snällt och sov nästan hela tiden, vakna till och gnällde lite så Robert fick bära henne 2 gånger men inte mer än 3min kanske så kunna vi lägga henne i vagnen igen och så somna hon på direkten igen i vagnen *skönt*


Massor med nya kläder har hon fått nu oxå hehe =) jag har gått lös på tradera och köpt en hel kasse med kläder haha =D massa söta grejer är det!




Där är lite av alla fina grejer som hon fått nu =)

Har nästan fått ihop dopkort nu med, så snart så kommer det nog komma ut på posten hoppas jag!
I kväll har vi haft främmande oxå, Ingrid har varit här och hälsat på efter att hon jobba lite i stan idag. Käkade lite middag och kollade på tv ett tag. Pratade lite om dopet och annat oxå, så fick Ayla paket med jätte fina kläder och ja och robert fick varsin bok =) *tackar och bockar* Vi bestämde att vi ska ha riktig familjemiddag på kvällen efter dopet, vi kommer ju bara ha dopfika i kapellet efter själva cermonin. Så vi har planerat för att roberts mamma & pappa med familjer + mina föräldrar, syster +andreas skall ha middag ute i Freluga hemma hos Roberts pappa.
Vår föräldrar har nämligen fortfarande inte träffats något, inte mer än sprunge på varandra på stan kanske och sagt hej.. och då har ändå våra pappor gått i samma klass när de var "små" och första gången vi var tillsammans var jag bara 15 år och vi har umgåtts sedan dess oxå så det är ju lite drygt 8år som vi haft på oss att styra upp träff nu men det har inte blivit av så nu vid dopet ska det bli av *äntligen*.


Nää nu har det blivit ett långt inlägg så ska inte tråka ut er mera nu!
Ska försöka var duktigare och skriva bättre och oftare så de inte blir så långt varje gång =)
Tha tha!


Mammas Ängel

Kommentarer
Postat av: maria

vad mysigt det låter!

2009-01-30 @ 13:25:14
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: maria

det hoppas jag med!

2009-01-30 @ 13:26:10
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback