2009

Jahopp, då har vi lämnat 2008 bakom oss...
Ett händelserikt år har det varit må jag säga! =)

Nyårsafton spenderade vi (jag, robert & Ayla) hemma med mamma och pappa & käkade god middag innan vi vid 22 tiden for iväg till häggesta hem till en otroligt jet laggad Fanny (nyss hemkommen från Fillipinerna var hon).
Blev otroligt lugn kväll, Fanny tog med sig Ayla och la sig på soffan sen sov dem två där ett bra tag som två små grisar haha =) Jag och Robert kröp upp i en annan soffa, guuud så länge sedan jag fick ligga och bli omhållen av honom uppkrupen i en soffa! Kändes så skönt så =D Och lillfröken trivdes bra hos Fanny hehe
Men12slaget spenderades med lillan i famnen som mummsade tutte för fullt haha! Fick iaf en puss av Robert på slaget så det var riktigt mysigt med hela min fina lilla familj!

Nyårsafton fyllde vår lilla sessa 14dagar, tänk vad fort tiden går nu när hon äntligen är här! =)
Och jag och Robert "firade" 2år som sambos =) Även om vi fick vår första gemensamma lägenhet den 1/12-06 men Robert flyttade inte in i den fören 31/12-06



Vi var iväg till Bvc idag igen och vägde lill skruttan, och nu ni händer det grejer! Nu väger lillfisen 4028gram tror jag det var, hon har alltså gått upp ca 200gram sedan i måndag =) Och sköterskan tyckte hon med, precis som jag &  Robert, att det var en helt annan bebis nu! Såå mycket mer harmonisk och glad.
Nu får både Ayla och jag sova på nätterna, Ayla sover 3-4timmar i sträck! Och sen kan hon ligga vaken och kika runt och jollra ett bra tag innan hon vill sova igen efter att ha fått mat. Går ganska precis 3timmar mellan matningen nu, och ammnigen funkar mycket mycket bättre =) *skönt* men hon får fortfarande ersättning och kommer fortsätta få det så länge hon vill. Men vi börjar alltid med att amma först, så får hon ersättning efteråt om hon inte är nöjd.

Magen hennes har kommit igång nu oxå, nu bajsar hon för fulla muggar hehe 1-3gånger om dagen och kräks och rapar gör hon oxå efter maten =) Känns så skönt att allt börjar komma igång som det ska och att hon går upp så som hon ska nu vår lilla sessa!

Och igår fick jag vääärldens kyss av gofisen våran! =D Jag skulle pussa på henne lite så sög hon åt sig min överläpp och börja suga på den för fulla muggar och slicka med tungan sin på innansidan av överläppen min haha *sååå söööt är hon* =D och sen när hon sluta och jag lyfte upp ansiktet lite så bara låg hon och små flinade och tittade på mig med sina stooora fina blå/gröna ögon *blir helt pirrig i hela kroppen när jag tänker på hennes fina ögon*


Annars har vi bara flängt runt och träffat folk senaste dagarna, vi åker ju hem till Göteborg igen på söndag morgon och kommer nog inte komma hem mer till Bollnäs innan Påsken tror jag.
I morgon (eller aaa i kväll eftersom kl är så pass mycket nu redan och det är lördag nu) kommer syster och Andreas hit oxå så ska vi fira lite jul eftersom dem varit i norrbotten hela julen/nyår. Så det blir premiär träffen av Ayla för dem då oxå! =)

Nehä, nu är jag skit trött och Programet som Robert tittar på strax slut så ska ta och plocka ihop här nu och ta vår lilla sessa ut till stugan och lägga oss att sova =) Nu ligger hon på Roberts mage och har det mega mys hehe dem är så söta så mina små älsklingar!
Tänk vad lyckligt lottad jag är!!!!



Min UNDERBARA familj!
Älskar er så mycket

Kommentarer
Postat av: Anonym

va kul att de äntligen börjar funka! Kram

2009-01-03 @ 10:06:30
URL: http://emmgus,.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback