Underbart att vara småbarnsmor...

I morse vaknade jag till lite halvt och möttes av ett piggt litet nylle med stooora ögon som låg och stirrade och flaxade med armarna mot mamma... Hon var så söt och vela nog försöka få mamma att fatta att nu vill jag upp! (kl var ca 7 så jag var laaagom trött) så halv-vaken gled jag ner lite och börja små pussa på henne och då passar hon på att kräkas lite rakt i min mun....
Så goa pussar har jag alltså! haha
Så då fick hon som hon vela iaf, då kom vi upp med en väldig fart... Fick tvätta av lillfisen för hon kräktes ner pyjamasen oxå så den hamna i tvätten med all annat nerkräkt, kissat och bara allmänt skitiga kläder...

Hon satt och skrattade ett bra tag i sittern sin i morse =) men så fort ja tog fram kameran och försökte ta kort så blev hon så intresserad av kameran så hon bara såg förvånad ut hehe fick med 2 små halv smile iaf haha =)



Hon har varit jätte grinig idag sen efter det.. vid 15 tiden ca brukar det vända från att vara världens gladaste lilla tjej till att bli jätte grinig och inget hjälper typ och hon kommer inte till ro ens vid bröstet och kan somna...
det är 3-4,e kvällen i rad nu som hon blivit så här och skriker till och från och bara gå runt med henne gungandes på axeln funkar i korta stunder... Inte ens bröstet har funkat som tröst..
Men så i kväll nu så har vi gett henne ersättning vid 19 tiden oxå efter att hon ammat... känns som jag knappt har mjölk kvar på kvällarna =( Det kommer knappt något när man klämmer ens... Under hela dagen är allt som allt som kommit ut när ja försökt pumpa 20ml så hon fick det först och de slurpa hon i sig på en gång... sen fick hon ligga vi bröstet medans robert gjorde i ordning 130ml ersättning... ersättningen slurpa hon i sig allt på en gång oxå så hon är verkligen hungrig på kvällarna och uppenbarligen räcker inte min mjölk till längre och jag får ju inte ut något med pumpen nästan så kommer nog tvingas fortsätta med att delamma helt så hon får ersättning 2-3gånger som komplement för nu sedan vi pröva med ersättningen i kväll så har hon legat och varit glad på roberts mage och nu sitter hon i sittern och har somnat... dem ska ju hellst inte sitta och sova i dem så länge men misstänker att de inte kommer vara så länge hon sover där heller så hon får sitta nu när hon är nöjd och hon behöver verkligen sova för hon har ju inte gjort det mer än 5min åt gången typ under hela dagen innan så...


Det fick bli ett bad igår kväll och denna gången var det pappa Robert som fick ta hand om badet =) Och hon njuter såå mycket lillfisen våran, hon tycker verkligen jätte mycket om att bada!




Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hon e söt hon ;) jobbigt med de gnälliga.. vet verkligen hur de är

2009-02-06 @ 08:36:15
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Muffe

Mormors lilla gullfisan! Du är för gooooo!

Hoppas det blir bättre med gnälligheten nu när du får lite mer käk! Hälsningar o kramar till er alla 3. framförallt en BAMSEKRAM till gofisan!!

2009-02-06 @ 11:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback