Späckat

Tisdag
I tisdags var vi som sagt iväg till familjerätten på järntorget och skrev på faderskapspapperna, och så ansökte vi om gemensam vårdnad oxå!
Så nu är Robert pappa både biologist och juridiskt! =) och vi har fått gemensam vårdnad!

Onsdag
Ja i onsdags var jag som sagt på återbesök på mvc, gick jätte bra!
5kg kvar till start vikten fortfarande (har stått still snart en månad nu så sista kilona får jag jobba bort verkar det som)
Livmodern har dragit ihop sig så den var i storlken med hur den är på en tjej som aldrig fött barn hehe och lika så knipförmågan haha =P *stolt* jag som kom på dagen innan typ, ajj fasiken, jag har inte gjort några kanske borde göra någon för att inte få "skäll" i morgon hehe =) Så gjorde lite innan ja la mig då och så i hissen på vägen upp till mvc haha

Blodprovet för att se om rubella vaccinet jag fick efter förlossningen hade tagit denna gången ( de två gångerna jag tatt innan har det inte tagit på mig nämligen) fick jag inte heller ta då Karin fick ringa runt halva göteborg och till labbet tom men ingen där ens visste om det var efter 2 eller 3 månader man kunna ta kontroll prov...
Cellprovet fick jag inte ta heller, måsta tydligen gå 9-12veckor innan efter att man genomgått en förlossning innan dem vill göra det här nere, så vi bokade en ny tid istället den 11,e mars kl.16 så då blir et både blodprov och cellprov den gången... ev. insättning av spiral oxå, kanske kanske... ska fundera på saken!

Under tiden jag var där så var Robert och Ayla ute på prommenad =) sen gick vi tillsammans och handlade och sen hem och hade det mys!

Torsdag
Idag har jag varit iväg på Mamma-Barn träff =)
Riktigt trevligt hade vi det! 9st bebisar och 8 mammor var vi! Rekordmånga bebisar hehe vi glömde dock ta kort på alla uppraddade på led så det får bli nästa gång! För fler gånger blir det iaf, då alla var så snälla och trevliga så! =)
Ayla uppförde sig exemplariskt oxå *stolt* hon var lite små grinig ett litet tag där men efter ny blöja och lite käk och bära lite så blev hon nöjd och glad.. Satt och skrattade och stor log massor haha Fast mest låg hon och sov i min famn nästan...
Åsa var en pärla och lät mig och Ayla snålåka med henne dit, eftersom jag fortfarande inte tatt tag i de här med körkort...
Hon hade lite trassel med bilen när hon skulle hämta mig på morgonen och det var tur det nästan för precis efter hon ringde och sa att hon var lite sen så kräktes Ayla ner mig så jag fick byta kläder hehe och så fort jag bytt kläder och lyfte upp henne så kräktes hon igen, denna gången på en handduk dock (trodde jag) och så brummade det till i brallan så jag skulle gå och byta blöja och då känner jag hur jag är blöt på ryggen.. nere i svanken nästan... och så går jag och kika i spegel och då har jag världens kräkfläck där haha hur kattsiken nu hon lyckas kasta iväg den utan att träffa varken axeln, skuldran eller något mer än att de var en stor rund fläck nere mot svanken...
Så det blev till att byta kläder igen, och på med blöja på Ayla och sen kunna vi äntligen bege oss ut och möta upp Åsa utanför. Hon somnade som en liten sten när hon kom i bilstolen =)

På vägen hem sen så fick vi lite mer bilproblem haha, den vela inte start trotts lååååång nedförsbacke så fick ringa värdinnans karl så kom han med startkablar och efter mycket kämpande av Åsa så fick dem igång bilen och vi tog oss hem oskadda =) Ayla var lite ledssen ett tag i bilen när vi inte fick igång den men jag lyckades gå bak och gunga stolen lite och prata med henne så lugnade hon ner sig sen och somnade bara vi kunna börja köra..



Haft en hemskt trevlig dag faktiskt, skönt att få komma ut lite och träffa annat folk och kunna koppla bort tankarna från gårdagens händelse och nervositeten inför morgondagen då det är dags för att ta Ayla till barnkirurgen för foto, mätning och diskution av behandling... Är lite nervös faktiskt, men tror nog det ska gå bra!  Ni får hålla tummarna för oss att vi får goda nyheter att dem kan göra något åt det och att hon inte kommer få problem med synen nu eller när hon blir äldre!

Som ni ser så har jag gjort om layouten lite nu igen oxå =D
Kul att pilla, tack Emma för programtipset! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback