KÄNSLIGA LÄSARE BÖR AVSTÅ SLUTET PÅ DETTA INLÄGG!!!

Ja jag börjar med en varning för er som kanske är lite "svagmagade" med att i slutet av detta inlägg kommer det finnas en bild som ni kanske bör undvika =) Men ni är självklart hjärtligt välkommen att läsa och kika allt annat och lämna kommentarer och sådant blir man ju alltid glad av så de får ni gärna göra oxå!

Iaf, i natt så var Ayla duktig igen och sov från 00,30-07.00 ca i ett sträck utan att vakna =) Men vi låg och myste och små prata i natt när vi somnade så hon har legat på min arm hela tiden och jag måste ha legat enormt knepigt för saaatasiken vad jag har ont i ryggen! Eller aa bak vid skulderbladet på vänster sidan.. kan inte böja mig ner eller lyfta upp Ayla nå länge för då gör de så ont så ont =( Måste ha sträckt till i natt eller något. Skönt det är helg så Robert är hemma så vi kan hjälpas åt med Ayla då hon varit rätt ledssen idag och bara vil bli buren och gungad, och det är lagom jobbigt med pajj rygg att ha en liten gråtaned bebis på axeln och försöka gunga runt på..
Just nu är hon dock rätt nöjd med tutte i munnen och mummsar för glatta livet!

Igår så sov hon en liten stund ensam igen oxå i våran säng! =) kanske 30min eller något bara men endå bättre än 2-3 min som det brukar kunna gå när man lägger henne ner innan hon vaknar...
Så vi hann göra klart maten och dona lite iaf, sätta oss och börja äta sen vaknade hon och blev ledsen så hon blev bytt på och sen vela hon käka... Så vi satt och käkade i omgångar, hon käkade/sov om vartannat lillfisen våran och så kollade vi på melodifestivalen... ett ord... SKRÄP!

Emilia kunna ju inte sjunga alls längre,
sherlys röst skar sig så många gånger så man höll på dö,
han grabben från jönköping hade sån svag röst så han hördes inte,
alcazar såg ut som något 70-80talet glömt låsa in.. var bara rullskridskorna som fattades på dem...
Hanna såg riktigt läskig ut!
Marie,s låt passade inte alls henne så de blev bara skräp och kass var låten oxå...
Fågel Carro klara ja inte av att titta på! borde haft en testbild i rutan istället (hon har verkligen mer radio utseende)
Scotts, gilla inte låten direkt och blev sååå irriterad (av någon anledning som jag inte kommer på) på att bilderna på dem som dem visade i presentationen måste varit tagna för 10 år sedan eller sjuukt retuscherade! när dem framträdde var dem ju alla 10år äldre än va dem såg ut på korten,,

Njä! Hoppas det blir bättre till nästa lördag!

I kväll ska vi svulla till det med pizza faktiskt! pizza och nå mysig film... *mumms* borde inte meeen vi orkar verkligen inte laga nå mat idag efter allt äventyr vi haft idag med lill fröken!

NU bör du (om du är svagmagad) blunda och bläddra ner om du vill läsa föregånde inlägg eller tacka för dig och stänga ner =)


Ja, igår fick Ayla lite rapsolja i ersättningen, för att smörja tarmarna så att det skulle gå lättare för henne att få ut allt eftersom hon haft sånt magknip i flera dagar och varit ledssen... Och nog blev det smort i varjefall!
Tror det är 8 klädombyten eller något hitills i dag sedan vi vaknade vi 7 i morse som hon förbrukat.. har inge kläder i rätt storlek kvar längre så hon har en alldeles för stor body i 62 på sig nu hehe =)
Men kul att alla kläder kommer till användning för engångs skull då hon annars brukar vara en väldaigt renlig bebis!

Det har verkligen sprutat ur alla hål på henne idag, kräkits, kissat och bajsat ner sig själv (och omgivningen) flera gånger! Tror nog det blev en liten "Överdos" av oljan då vi hade fått fel dosering (dock inget farligt mer än att vi får stå ut med detta spruta ur alla hål betende ett tag)... Så hon ligger vid bröstet rätt mycket nu med så hon inte blir uttorkad och eftersom så mycket kommer upp igen så behöver hon nog lite mer mat i magen!
Ayla satt och visade sig i cam.en för mormor tidigare i eftermidags då det hela började riktigt... hon brumma till i brallan lite sen börja gny så pappa robert gick och skulle byta blöjan.. och så ropar han från skötbordet att ja ska komma och hjälpa till.. jag springer dit och börjar as garva över vad jag får se! snälla mamma låter då sitt lilla barn ligga där och se nöjd ut med en skrattandes hjälplös pappa och istället för att torka så går hon och hämtar kameran! (har nog fått det beteendet ifrån min käre far)
och detta är vad jag fick se!

Att något så litet, kan producera så mycket!!! hahaha =D
det var ända upp i navlen och upp till armhålorna nästan på ryggen hahaha
Men det är inte annat än att man är lite stolt ;) och inte så konstigt att hon blev ledsen =)

Men sedan de lasset så har det som sagt kommit både ur de ena och de andra hålet MASSOR!!!
och hon har varit bra ledssen men hoppas hon lugnat sig lite nu då hon precis käkat färdigt nu och spotta ut bröste och la sig och sov i min famn =)
Så nu ska jag kika runt lite och kanske titta lite på tv och skrika på Robbelibobban om att beställa hem käket! för nu kurrar magen min!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

HAHA jadu dom kan dom små liven.

2009-02-08 @ 19:48:09
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback