Fröken gnällspik

Guuud vilken gnällig liten fröken vi har här hemma nu på kvällarna..
Sedan 2veckor tillbaka ca så är de bara bära runt på som funkar på kvällana, inte flaskan, inte bröst.. napp tar hon fortfarande inte.. Min rygg har pajjat nu så jag orka inte gå runt med henne hela kvällarna, så det är mest Robert som får bära runt på henne..
Igår så bara skrek hon konstant mellan 9-14 då jag fick nog och la henne i vagnen och gick ut en timma så sov hon iaf 30min då ca sen trodde ja hon skulle sova vidare i vagnen som hon gjort senaste dagarna innan efter vi tatt promenad, men icke.. hon vaknade så Robert tog hand om henne lite så mitt stackars huvud fick vila lite, hade huvudvärk av allt gallskrik som jag fick utstå.. Hon vägrade äta oxå... hon va så övertrött stackarn! vid 19 tiden så fick robert henne att käka lite iaf sen 20.15 så somnade hon på Roberts bröst, vid 21 tiden flytta han över henne till mig i soffan så fick jag ligga där med henne så hon käkade lite kanske 5min sen somnade om.. hon halvsov när hon käkade oxå.
Sen låg vi där hela natten.. hon små gnydde i sömnen vid 4 tiden så då fick hon bröstet och tog några tag sen sov hon igen och då lyckades jag äntligen somna oxå... sen sov hon till 9 i morse!!
hon sov alltså 20.15-09!!!! Gud så trött hon måste ha varit!
Har blivit så svårt att få henne komma till ro på kvällana nu =(
Idag trodde jag det skulle gå bra då hon vait en riktig liten ängel hela dagen, var jätte glad när hon vaknade i morse.
Har suttit och pratat och sjungit med mig och legat i sin säng och pratat med djuren i mobilen och varit sååå glad så!
Ätit ungefär varannan timma, sov ensam på soffan mellan 11-12 inte ett endaste litet gnäll.. sen vid 16 tiden då vände det då börja hon gnälla igen.. Som tur va så kom robet hem då så ja fick trösta henne en timma sen gick vi ned till torget och hämtade ut paket som Ayla fått =)
Det va välkomstpaketet från Go´boken! massa roliga små saker! *kommer bild framöver*
Hon sov lite i vagnen då iaf, sen hemma vakna hon igen och blev gnällig, fick äta i omgångar igen som vanligt på kvällarna nu för tiden, sen börja hon skrika igen.. fick henne nöjd en liten stund i sittern sin strax innan 21 tiden sen bajsa hon ner sig så ja skulle byta blöja, så blev hon jätte arg när ja lyfta upp henne från att sitta nöjd och kika på fiskarna... Men var ju tvungen eftersom hon var helt nedbajsad lillskruttan..
Har fått gått runt på henne lite sedan dess och nu ligger hon ÄNTLIGEN här i min famn och sover... Hon behöver verkligen sova lillskuttan!

vi har fått kallelse till magnetröntgen nu oxå, äntligen!
den 10/3 blir det, skulle ringa kvällen innan för att få veta tid vi ska komma eftersom hon skall sövas och då ska man prata med narkosläkare fö att få info om sövningen och så ska man ju fasta innan det eftersom man annars kan kräkas när man sover.. vet dock inte om det blir att Ayla måste fasta oxå när de bara är mjölk hon får.. men de visar sig då..skönt att vi äntligen fått en tid iaf!

Ne nu ska ja försöka sova oxå, trött som en gris efter bara 5timmars sömn i natt..
natti natt!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Usch va jobbigt att hon e inne i en sån gnällig period :(

2009-02-27 @ 07:58:07
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback