En helt vanlig dag

En helt vanlig dag i Göteborg..
Vaknar kl,7 av att Ayla ligger och buffar på bröstet - Spänn upp bh luckan morsan! jag är vill käka! tror jag det betyder =)
Så hon får lite käk, och vi somnar om.. vaknar strax innan 9 av samma procedur, käkar igen och sen ligger i sängen och väcker pappa sen ligger vi hela familjen och bara tittar på varandra och myser i lite drygt en timma.. Sen skulle Robert iväg till skolan..

Kliver upp och det är en strålande liten bebis som sitter i sin fina sitter och skrattar gott åt mamma och pratar och blåser dräggel bubblor för fulla muggar! Försöker äta sina händer, funkar inge bra... bli jätte arg och skriker åt de knutna små nävarna som inte får plats i munnen... Prövar nästa hand, slickar suger trycker och flaxar... Nehe, den gick inte in heller... Blir arg igen och böjar skrika åt näven.. Byter igen och så börja hela visan om igen =) Förbaskat vad söt man kan vara!
Får en ny blöja, käkar lite och så somnar hon gott i min famn, lyckades lägga ner henne lite bredvid mig i soffan, fick på mig kläder och sminka mig lite så kom Niclas över en sväng... Hon vakna direkt han klev innanför dörren..
Men hon va fortfarande på strålande humör! Satt och lekte och pratade med oss, skrattade gott åt Niclas gjorde hon oxå när han lekte med tummen hehe =)
Vid 14 tiden kom Robet hem igen, Niclas hade gått hem för att käka så vi var ensamma igen ja och Ayla.... Langar över henne på Robet när han kom hem så låg hon i gymmet och var glad å prata med Robet medans ja plocka lite och dammsög *behövdes verkligen*  Så nu är det gjort!
Det är kul att hon börjar bli intresserad av grejerna i gymmet nu, och fiskarna till sittern är väldans roliga tydligen dem kan hon stirra på länge nu för tiden! Hon gör framsteg vår lilla tjej!

Det är snö ute..
har snöat hela dagen, snöade igår... det är helt vitt!
Är för mörkt ute för att ja ska få en bra bild på det nu så ska försöka se om de är kvar i morgon kanske man kan ta en bild så ni inte tror jag sitter här och ljuger ;)

Vi får främmande ikväll oxå! Brissan, Niclas och Hjalle kommer över så ska det drickas lite bärs (pojkarna bara självklart, eller aa ja får väl ta mig en lättöl som vanligt haha) och så ska vi käka pizza och spela tv-spel =)
Får hoppas lillfisen är på gott humör bara, hon är ju så klängig nu för tiden, måste bäras på och man kan inte sitta still utan måste gå runt med henne... Men hon har ju varit på strålande humör nästan hela dagen nu så jag hoppas det sitter i under kvällen oxå!




Kommentarer
Postat av: muffe

Är det en lite fånge i mitten?

Vad glad hon ser ut! Härligt!

2009-02-23 @ 20:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback