Bvc

Idag har vi varit på besiktning av lillsnurvan igen, och det gick jätte bra!

5690gram tung
58cm lång
40.1cm huvudomf.


Så hon växer så det knakar vår lilla tjej! Hon är inte så liten längre... På onsdag blir hon 10veckor, helt ofattbart vad snabbt tiden går! Och nu börjar hon växa lite på längden oxå och inte bara bredden haha!
Hon var jätte snäll och duktig när vi var där, Jag skulle fylla i en screening lapp om hur jag mår nu så här 2månader ca efter förlossningen så dem ser att allt börjar stå rätt till med hormoner och sådant igen och jag fick en OK stämpel jag med ;) Under tiden så fick Helena ta hand om Ayla så dem gick runt och hälsade på alla andra sköterskorna och Ayla hade skrattat och varit jätte snäll och glad mot alla utan Helana haha henne vägrade hon le emot *busfröken* =)
Fick lite info om vaccineringen som ska ske när hon är 3månader, fick en tid till den 19/3 för det.. 2sprutor är det hon kommer få en i vardera lår *urscha vad jag gruvar mig redan* hon kommer bli så ledssen lilltjejen! =( Ena sprutan gjorde inte så ont men den andra gjorde ont att ta och vissa bebisar blir hemsk skrikiga av den... upp till 1 dygn kunna dem vara skrikiga och risken finns att hon får feber av den men då skulle vi hålla koll så hon käkade som hon bö och sånt gör hon inte de skulle hon få alvedon och hjälpte inte det heller skulle vi åka in till dem på bvc, men de var inte till de vanliga att dem får feber så hoppas hon slipper det!

Efter vi var färdiga, blev ett rätt kort "Möte" då jag är lite förkyld så vill inte riskera smitta någon annan liten bebis, så somnade Ayla så gott i vagnen bara vi kom in i hissen på vägen ner så väl ute igen tog vi oss en promenad på 1½timma nästan blev vi ute =) Riktigt skönt var det! Passade på att ringa Pappsen och höra mig för om lite hjälp med vissa små saker inför dopet så han skulle göra så gott han kunna med det jag bad om och sedan pratade jag med mammsen en sväng oxå eftersom Ayla sov så var de så tråkigt att gå ensam hehe så vela bara ha någon att prata med så då är det skönt att mamma finns! =) När vi kom hem igen så sov hon fortfarande så jag ställde vagnen vid balkongen med dörren öppen lite och där sover hon fortfarande! =) Hon har sovit bra länge nu lilltjejen! Underbart att hon kan sova i vagnen så jag har plockat lite och fått i mig frukost och kikat runt här på nätet lite =) Sitter med långfillinga, tjocksockar, täcke och stor tröja på mig för de är så kyligt här inne haha men allt för att lära lillsnurvan att sova ensam!
Pratade med Helena på bvc oxå om att Ayla är så klänging och sånt nu för tiden och det är precis som det ska mellan 2dagar och 4veckor ca kunna det hålla på se det är bara att stå ut! hehe =) Så fick vi tips om att försöka lägga henne i sin säng på dagarna när hon är vaken och glad så hon kan ligga där och kika på sängmobilen och sådant så att hon kanske kan lära sig att sängen är en rolig plats där man kan ligga och ha det bra... Hon tyckte inte vi skulle försöka tvinga henne i den på nätterna när hon ska sova utan börja på dagarna och sen när hon kanske kan sova där lite på dagarna så kan vi börja försöka med nätterna, det va ingen brådska alls då hon fortfarande är så liten tyckte hon så det känns skönt! Och bra att man kan få lite tips på hur man kan göra!
Vi har fått lite tips på 3 olika nappar oxå av lite folk som vi ska köpa och pröva, även om de är lite surt att slänga ut pengar på nappar så kanske hon inte tar dem heller då dem kostar lite mer men OM hon skulle ta någon av dem så är det lätt värt pengarna! för jag börjar bli lite desperat av att hitta något som hon kan snutta på, är hemskt jobbigt att vara levande napp och att hon verkligen inte kan somna utan att ligga och snutta på bröstet.. finger funkar ibland men hemskt sällan nu för tiden tyvärr... Så vore skönt om vi fick tag på nå napp som hon kan lära sig ha!

Nu ska jag vila lite, hemskt trött är jag då Ayla sov dåligt i natt och vela käka flera gånger så blev inte många timmars sömn i streck i natt! Ska fixa lite mer inför dopet sen oxå tänkte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback