Busig liten fröken

Idag började dagen bra! Ayla vakna vid 7 tiden, men då var jag så trött fortfarande så jag små pratade med henne lite bara och mata henne så somnade hon om och sov till typ 9 tiden. Då käkade hon igen och när hon var nöjd så spotta hon ut och kräktes så det rann efter hela halsen, min arm och lite här och där på hennes pyjamas..
Ropade på Robert att komma och ge mig kräkhanduken för jag nådde den inte, och precis innan han hann komma med den så la hon av en till som skvätte iväg som om man sköt med ett hagelgevär och träffade mig rakt i ansiktet haha och som vanligt efter att ha kräkits ner hela mamma så låg hon och såg ut som vääärldens lyckaligaste lilla bebis och skrattade glatt åt eländet när pappa äntligen kom med handuken och torkade och tog sitt lilla barn för att tvätta av och byta blöja.

Efter frukosten så satt hon i sin lilla fina sitter och kikade på de små fiskarna som pussas och var jätte glad, så hör vi hur det brummar till lite lätt bara.. och så igen.. och igen... sen börjar hon små gny så då är det klart!
Robert går iväg för att byta och då är det bajskaos igen haha vi fick hjälpas åt för att inte få skit överallt med det blöjbytet och självklart så låg Ayla bara och skrattade hela tiden...



Vi har kört lite nackträning idag oxå, och hon börjar bli riktigt duktig nu!
Hon vill fortfarande inte ligga platt på magen, det verkar hon tycka är obehagligt (precis som jag) så tidigare har vi fått ha en arm runt henne som hon legat på men nu bullade vi upp amningskudden vi köpte härom dagen som jag inte riktigt fick till det med så den är nackkudde nu :-D Både för oss och för att träna Aylas nacke, och den är perfekt att ha i soffan för att ha henne i så hon inte tippar över på kanterna och sådant när hon sitter i soffan med oss =)



Ayla och jag tog oss en liten tupplur nyss oxå, hon låg och käkade och jag blev så trött så vi gled ner i soffan så somnade jag och Ayla käkade tills hon var nöjd och sen somnade hon oxå.
Vi har fätt sova en timma kanske sen bajja hon igen så Robert har precis bytt på henne och nu sitter dem och diskuterar något väldigt viktigt.. Tacopaj!
Hon tycker det är jätte kul att sitta och diskutera med pappa, med mig så är det inte lika kul att prata verkar det som haha men när Robert pratar med henne så svara hon tillbaka och skrattar jätte mycket.
Är så kul att se vad söta dem är!
Och Som jag sagt innan, Ayla är Pappas lilla flicka!


Kommentarer
Postat av: Moster

Sötfisen då! Hon är så jäkla mysig, tänka att på några månader sitter man med en egen liten goklimp. kan knappt fatta det, fast det är full rulle i magen. :D

Saknar er! Puss och Kram

2009-02-15 @ 21:54:13
URL: http://dandellion.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback