Barnkirurgen

Nu har vi varit iväg till barnkirurgen på drottnings silvias barnsjukhus.
Fick börja med att väga Ayla och nu vägde hon 5400g =) Vår lilla tjockis! hehe

Vi fick gå in och sätta oss i ett undersökningsrum så kom doktorn på en gång, han tog bara en titt på Ayla och blev sen förvånad över att vi inte fått remiss innan... Han trodde inte att det vuxit färdigt heller utan skulle växa tills hon var kanske 2.5år och skulle då kunna täcka så mycket som halva hennes ansikte! Så jag är otroligt glad att jag pratade med läkaren på bvc så vi fick en remiss till kirurgen!
Men blev inte mer än fotning och diskution om hur vi ska gå vidare, läkaren tog Aylas tillstånd på största allvar och bokade in oss på en magnetröntgen, skulle ta ca 3veckor att få en tid trodde han så skulle vi få träffa samma läkare direkt efter röntgen (tydligen ovanligt att få göra det direkt utan att vänta på en ny tid)
Han vill kolla upp så hon inte har något invertes oxå, tex vid ögat, på hjärnan...
Det läskigaste är nästan att för att kunna göra magnetröntgen så måste dem söva mitt lilla hjärta =( *orolig* gillar inte alls att hon måste sövas, det finns ju alltid risker med narkos... Men hon måste ligga helt stilla så därför var dem tvungna att göra det.
Jag kommer ju stå och gråta som en tokstolle när dem söver ner henne! Det är sjukt vad orolig man kan vara för någon! Men det gäller ju mitt lilla barn, min underbara lilla dotter,,,

Efter mr.en så skulle hon beroende på vad den visar, om allt är okej så hon inte har något invertes få börja med den där proponylon (eller något liknande hette det) behandlingen. Man äter något då bara som visat sig vara bra mot det så det ska minska eller nå sådant tror ja det var. Vi pratade inte så mycket om det nu eftersom han vela vänta och se vad röntgen visar först... Är lagom orolig för att hon ska ha något invertes! Men jag hoppas sååå att hon inte har det så hon slipper operation!


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Usch va jobbigt för dig de där med narkosen! Hoppas iaf allt e väl med eran sötnos.

Jag bävar för dagen hon ska vaccineras Ebba, bara då kommer jag grina! Kram

2009-02-13 @ 16:39:45
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Lina

Söt hon blir! :) Knubbig om magen, precis som småbäbisar ska vara :) Det kommer säkert att gå jättebra med narkosen, de har rutin på allt det där! Puss å kram

2009-02-13 @ 18:03:34
URL: http://linadalenius.blogg.se/
Postat av: malin

hoppas det går bra med lilla ayla. skönt att dom tar d på allvar iaf å att ni ska få en ny tid så pass fort. förstår att d måste kännas jobbigt att söva henne! Irma pratade om robert ayla och bebis idag, vet inte om hon tänkte att du va ayla :) försökte iaf förklara för henne att ayla va bebisen å att mamma hette mikaela :) hoppas det är bra med er!kram

2009-02-13 @ 19:06:35
URL: http://maspen.blogspot.com
Postat av: June

Usch förstår att du är nervös och orolig, men de vet vad de gör där uppe och skönt att få kolla upp allt ordentligt. Ska hålla tummarna för er! Kramar NorasMamma

2009-02-13 @ 21:16:10
URL: http://mammajune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback