Stackars barn...

Tror nog att jag råkade överstimulera vårt stackars barn tidigare..

Hon väckte oss vid 5,30 i morse *gääsp* men när man gnuggat bort sömnen ur ögonen lite och vänder sig om för att kika vad hon håller på med och möts av de dät två stora blåa ögonen som bara ler emot en och ett skratt så blir man ju pigg i ett naffs! =) Vid halv 7 fick robert nog och la sig på gästsängen istället hehe, hon sprattla och prata så mycket så han kunna inte somna om och han skulle ju upp till skolan så =P
Vid 7 tiden somnade hon dock om igen så sov vi vidare till strax efter kl9 då vi klev upp.

La ned henne på filten lite så satt vi och lekte ett tag sen läste vi några korta ramsor och en liten saga och sjöng lite snger och busade, sen blev det dags för lunchmålet.
Satta henne i bumbon och gjorde ordning gröt, men när jag kom in til henne igen och satte på henne haklapp så blev hon jätte ledsen.. Tänkte att hon är väl jätte hungrig kanske så pröva med en liten sked men funka inte.. efter ett tag så gav ja upp och bestämde mig för att hon får amma nu istället då och ta gröten i eftermiddag istället.
Men vi hann inte mer än lägga oss på soffan och ta fram bröstet så snapp hon upp de, snuttade till en gång sen snarkade hon som en liten gris =)
Stackarn blev nog lite överstimulerad av allt bus vi hittat på!
Men hon sov dock inte längre än 30min innan hon vaknade och då gick gröten i med besked haha =)





Och nu försöker jag få lilla damen att somna igen för hon börar vara övertrött nu märker jag, men vill ju som sagt försöka vänja na av vid att somna med bröstet i munnen men det går ju sådär... Hon bara gnäller och blir arg =/
Och det gör ju så ont i hjärtat när hon är ledsen =(

Kommentarer
Postat av: muffe

Ser ut som hon gillar gröten nu! Buset lyser i ögonen må jag säga!

Babysim i morron nu då?

Hoppas det blir helmysigt!



Kram till er från Mamma o Mormor

2009-04-20 @ 16:31:10
Postat av: Moster/Syster

Grötmonster! :P

2009-04-20 @ 18:05:47
URL: http://dandellion.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback