Besiktning

Nu har vi varit iväg på Puré information på Bvc och efteråt så blev det vanligt Bvc besök med väga - mäta kontroll!

Vi var en liten grupp på 4mammor, en pappa och 4små tjejer som var på informationen idag. Fick se en liten film, pratade lite och fick varsina receptböcker så nu ska man väl försöka sig på att laga barnmat oxå haha får se hur det går! Men försöka kan man ju alltid! blir ju så mycket billigare att göra det själv än att köpa färdig på burk! Fast blir nog burk så här i början endå tror jag tills priserna på alla grönsaker blir lägre till sommaren! =)

Träffade på en tjej som var med i samma föräldragrupp oxå, hon hade fått sig en liten Isabella den 5,e dec. Hon var beräknad till min födelsedag den 7,e men hon vela som sagt inte stanna så länge hehe =)
Vi bytte telefon nr och så bjöd jag in henne till fika träffen med mammagruppen från FL som jag skall hålla i den 27,e
ska bli kul att träffa alla mammor och småttingar igen inte träffat dem på lite drygt 3månader snart!
Har ju inte velat åka iväg med Ayla nu när hon varit så infektionskännslig pga. medicinen hon äter... Men nu så ska det försöka umgås lite igen och så ska vi väl försöka våga oss iväg till öppna förskolan snart lite smått och se om det är något som faller fröken i smaken!


Bvc besöket gick bra iaf!
6350gram
61cm lång
41,7cm huvud omf.

Så vikten ligger nu prick på normal kurvan men hon ligger en bit under normalt på längden och en bit över på huvud omf.
så vår lilla dotter är en tjockskallig, normalviktig liten kortis hon haha =D
Men sånt rättar till sig så småningom så inget att oroa sig över nu inte!

På fredag blir hon 4månader! Hualigen så stor hon börjar bli! =) Tiden går så snabbt! För snabbt om jag får säga min mening! Och på fredag tänkte vi introducera lite smakisar i Aylas liv! Så vi får hoppas att det går bra, tänkte försöka börja ge henne ett mål om dagen med puré och sen amma resten av målen.


Vi var föresten iväg på info inför babysimmet i går kväll, det gick bra och Ayla fick sig ett par rosa-vita badbrallor hehe så på tisdag är det dags för att börja plaska i vattnet hela familjen! Ska bli riktigt roligt faktiskt! =)




Kommentarer
Postat av: Emmelie

Gud vilka charmiga bilder :) Ja hon e snäppet mindre än Ebba då alltså :)

2009-04-15 @ 15:42:20
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: muffe

Det är ju det jag sagt hela tiden Hon är helt enkelt SUVERÄN vår lilla kråka!

Hoppas hon kommer gilla maten och babysimmet med! Vilket jag skulle tro eftersom hon gillar att bada och efter att ha hjälpt oss att äta med sina ögon o mun när hon sett oss vuxna stoppa i oss.

MÅNGA KRAMIZAR till alla 3!



2009-04-15 @ 15:43:33
Postat av: Helen

haha jo verkligen. :) Kramis

2009-04-15 @ 15:53:26
URL: http://HelenM.blogg
Postat av: Linnea

Så sjukt söt!

2009-04-15 @ 19:25:30
URL: http://linneafalkeborn.blogg.se/
Postat av: maria

Tack :)

söta namn!

Babysim är superkul.

2009-04-15 @ 21:51:09
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: sanna

Vad söt hon är :) längtar ännu mer efter min när jag ser bebisar hela tiden ^^

2009-04-17 @ 12:29:26
URL: http://sannahyden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback