8 år...

25.a april 2001

Exorcisten (ny inspelningen) visas på Röda kvarn i Bollnäs.
Lite drygt en vecka tidigare var jag med min goa vänn Fanny hemma hos Jimmy på kvällen, så ringer min dåvarande pojkvän Johan och säger att han är på en fest på granbergshöjden och vill att jag kommer dit...
Jag lämnar Fanny och Jimmy ensamma och beger mig till festen som är bar några 100meter bort.
Väl på festen så öppnas dörren till lägenheten efter ett tag, och in kommer en kille... en som jag aldrig kan minnas mig ha sett förut.. Men min första tanke då våra blickar möttes där jag satt i soffan och han steg in genom dörren var:
HAN! Ska bli far till mina barn!
Vi börjar prata lite smått, presenterar oss inte utan börjar snacka om annat kommer bla. in på att Jimmy (som jag var hos tidigare på kvällen) är visst någon som denna killen oxå känner...
Kl börjar närma sig midnatt och min käre mor ringer och vill ha hem mig då det är skoldag dagen efter, jag leter förgäves efter Johan men hittar honom inte och då frågar denna killen om han får gå med mig hem (han ville inte att jag skulle gå ensam så sent på kvällen, jag var ju bara barnet då) och visst det fick han, jag är lite mörkrädd och vela inte gå själv så det gick bra...

När vi kommit nästan fram till korsningen in till stagårdsvägen så kommer vi in på ett samtal där denna kille säger:
Mina kompisar säger att jag börjar bli fet, men det tycker inte jag! Tycker du jag börjar bli fet?
Var på han drar upp sin t-shirt och visar sin mage.
Från det ögonblicket så var jag KÄR!

Väl vid grindhålet in till mina föräldrars hus så frågar han om han inte kan få en kram, och visst kan han det!
Vi kramar om varandra och jag tackar för sällskapet och traskar sedan in och ställer mig och kikar igenom köksfönstret efter denna kille som totalt fångat min uppmärksamhet. Och förbannar mig själv för att jag är så blyg att jag inte vågade fråga honom om hans telefon nr...

Dagen efter är jag inne på MirC (som var poppis på den tiden) och så minns jag lite av samtalet med denna killen från gårdagen, han kallar sig KaktuZ på mirc...
Jimmy är inne så jag frågar honom:
Jag: Du, KaktuZ här på MirC, känner du honom?
Jimmy: Robert Lysell menar du?
Jag: jag vet inte vad han heter, bara att han kallar sig KaktuZ
Jimmy: jorå det är Robert...
Jag: har du hans telefon nr?....

Jag fick telefon nr till Robert, tog mod till mig och slängde iväg ett sms och frågade om han hade lust att följa med på Bio den 25,e april med några vänner till mig. Han tackar ja till inbjudan...

Morgonen den 25,e pratar jag med Johan, och avslutar vårat förhållande helt.
Träffar upp vännerna och Robert utanför Röda kvarnen och traskar in för att se på filmen,
Först när filmen närmar sig sitt slut så håller vi varandra i handen, det var även den kvällen som vi "genomförde" får allra första kyss...

Jag får efter några dagar då vi varit tillsammans veta (Robert som berättade detta) att han oxå var irriterad över att inte bett om mitt nr, men jag hade ju redan en pojkvän så det är ju rätt så förståerligt.
Efter att han sett så jag kommit in ordentligt så hade han börjat traska ned efter vägen lite smått, ringt sina vänner som skulle komma och hämta honom med bil. Han kom inte längre än till grannen innan han lade sig ned vid dikeskanten och slummrade till =)
Vaknade när kompisarna kom och plockade upp honom, och kollade upp på det hus han somnat framför.
Han viste inte mitt namn, trodde jag bodde i grannhuset eftersom han mindes han lämna av mig i grindhålet..
Så har han berättat att han hade tänkt skriva ett brev!
Men eftersom han ej visste mitt namn hade han tänk adressera det till "Den söta tjejen i huset" eller något liknande...
Han skrev aldrig något brev...
MEN
Som tur var så tog ju jag mod till mig (efter mycket tjatnade från Catrin som jag var och hjälpte vara barnvakt åt några bekanta till henne ute i Rengsjö) och skickade iväg det där sms,et och vi hade då varandras telefon nr.
Han kom till biografen och kärleken var ett faktum...



Du, har och kommer antagligen alltid vara den Enda som får mig att känna så som jag gör...
8år har gått, det har varit upp och ned ibland, avbrott och missöden...
MEN
Nu sitter vi här ( eller aaa R. är ju som sagt i Tallin och jag här i Göteborg) 8 år senare, vi bor tillsammans sedan nyrsafton 2006, vi har en UNDERBAR liten dotter och jag har aldrig varit lyckligare i hela mitt liv!
Tack för att du finns i mitt liv och förgyller min tillvaro Robert.
Jag älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Helen

vilken mysig berättelse, grattis! :)

2009-04-26 @ 10:46:39
URL: http://HelenM.blogg
Postat av: Carolina

Vad kul att få läsa hela er historia! :) Kram Carolina (Carolina1979 på FL)

2009-04-26 @ 14:56:21
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Pedersen

Åååh vad sött! Jag log under hela läsningen :)

Grattis på 2-årsdagen i efterskott!



Kram

2009-04-26 @ 18:57:01
URL: http://mypedersen.blogg.se/
Postat av: Pedersen

Haha oj, 8-års dagen menade jag såklart! Jag kollade på tv samtidigt :p

2009-04-26 @ 18:59:45
URL: http://mypedersen.blogg.se/
Postat av: Stina(mrPdaddy)

Så undrebart <3 grattis!! hoppas de blev en halv mille för er me :-)

2009-04-26 @ 22:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback