1 år!

Idag är det ett år sedan jag fick för mig att pissa på den där lilla stickan, helt utan någon som hellst förhoppning om något resultat... Vet ärligt talat inte ens varför jag gjorde det... Hade inte några symptom ännu, mensen skulle inte komma förens några dagar senare egentligen.
Men hade nån känsla i kroppen och utan att tänka på de så hade jag beställt hem testet och när jag fick det i brevlådan och de var ett dubbel pack så tog jag ena och tänke att jag prövar för skojs skull...
och så på bara någon sekund så kom det upp.. de fina ordet
GRAVID

Herregud! Vilken känsla! =)
Jag tror jag bara satt och stirra på det i ca en timma innan jag gick ut ur badrummet igen haha :D
Ringde Anjelica och berättade, sen for jag iväg till stan och köpte en liten baby strumpa och fick med en presentförpackning.
Sedan mötte jag upp min gode vän Fredrik och gick runt och kikade på stan ett tag och så skulle vi gå och ta en fika tänka vi, precis då ringde Robert och sa att han slutat skolan precis, så när ja sa jag var i stan och skulle fika med Fredrik så fråga han om vi kunna vänta 15min på honom för han var oxå fika sugen. Så det gjorde vi, mötte upp Robert och kikade lite mera på stan sen bestämde vi oss för att istället för fika skulle vi äta middag!
Så vi gick till murveln tror ja de var eller om de var stället bredvid som jag inte minns vad det heter så köpte vi oss varsina tallrikar med kött, potatis och sås... Robert tog en öl till maten, jag och Fredrik varsina läsk. Trodde Robert skulle reagera något och fråga varför jag inte oxå tog en öl då jag så sent som dagen innan sagt att jag vela dricka öl =)
Fredrik skulle iväg och jobba så han var de ju ingen fråga om varför han inte tog sig en öl till maten.
Men ingen reagerade eller misstänkte något!
Så när vi ätit gick fredrik iväg till jobbet och vi åkte hem till oss.
Väl hemma så kika vi på tv ett tag och så smet jag iväg och la ned grav. testet i babysockan och slog in det i presentförpackningen jag fick med mig, sen gav jag paketet till Robert.

Han kollade på mig ltie funderande och frågade varför får jag paket? Och då sa jag bara att njä, jag tycker om dig och tyckte du skulle ha det!
Jahopp, sa han och öppnade det.. En baby socka, en vit pinne med ett blått lock.. han tittade på det, men förstod inte vad det var på en gång förens jag fick kläcka ur mig men du läs texten.. Så läste han, satt och stirrade på testet i några minuter för att sedan kolla upp på lilla mig som satt ihop krupen i andra ändan av soffan..
Så skeeen han upp som en sol och kastade sig över mig och börja pussa på mig!

Tänk att det redan gått ett år sedan den dagen!
Det känns som om det vore här om dagen bara...
Och från den dagen så visste vi att denna gången, då jävlar ska allt gå bra! Och vårt liv skulle bli förändrat för all framtid!



Och än idag så minns jag den första tanken som for igenom mitt huvud den gången då jag först såg min underbara karl för allra förste gången...
Det första som for igenom mitt huvud var:
Han ska bli far till mina barn!
och nu sitter vi här, nästan exakt 8 år senare, i Göteborg, med en underbar liten Dotter!

~Det är ganska fantastiskt!
Att en liten bit av dig,
och en liten bit av mig,
har blivit en liten vi.
En egen liten vi.~




Kommentarer
Postat av: Liivan

Naaaa vilken rörande historia, & verkligen jättevackra bilder! Världens lilla sötnos! :D Kram!

2009-04-16 @ 17:47:11
URL: http://liivan.blogg.se/
Postat av: Anki

Kan inte annat än hålla med förgående kommentar. Underbar historia och jättefina bilder...

2009-04-16 @ 18:03:35
URL: http://anki85.blogg.se/
Postat av: June

Ååååh va fint. Fick gåshud när jag läste =)



Kram

2009-04-16 @ 20:08:02
URL: http://mammajune.blogg.se/
Postat av: EliN

gud vad underbart, jag rös till när jag läste det. Jag var inte fullt så romantisk när jag berättade för min sambo :/

2009-04-16 @ 20:17:36
URL: http://elingranath.blogg.se/
Postat av: Pedersen

Ååh vad fint! Jag blir rörd! Längtar till den dagen kommer för mig, fast det är nog 2-3 år dit, om jag får bestämma : )



Hade ni planerat att skaffa barn?

Hoppas allt är bra!

Kram

2009-04-17 @ 16:05:11
URL: http://mypedersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback