Pajj i ryggen...

Haft en väldans trevlig dag idag, Anjelica hörde av sig och vela ta en fika så mötte henne vi kungsport kl11 så gick vi till condeco och käkade krämbulle och drack lite läsk/kaffe :)
Satt och tjöta ett bra tag oxå om allt och inget som vanligt hehe
Sedan gick vi en sväng till shock (blev en ny tröja till lillen där haha kommer bild i morgon då ja inte orkar fixa nu)
efter de gick vi till centralen så satt vi där från kl 13 till 16 typ och bara stirra på folk med några kissepauser då lillen lekte med min blåsa hela tiden tror jag haha =)

När ja lämna av Anjelica då Thomas kom gick jag till hållplatsen och vänta på vagnen hem, började få lagom ont i ryggen/höfterna då... Fullproppat på vagnen så fick stå upp... Efter några hållplatser så gjorde de fruktansvärt ont i ryggen men jag är inte så snabb nu för tiden så när de blev en ledig sittplats och jag var på väg dit så smet alltid någon annan förbi och satta sig där, tom en idiot som knuffa till mig för att komma till sittplatsen!!!!

Trotts att man står och håller sig för ryggen, är helt blek i ansiktet av utmattning och lågt blodtryck, håller i en tung väska och handen på magen för ja fick massa sammandragningar precis då oxå och får kanppt fram någon luft att kunna säga till om att jag gärna skulle vilja sitta ner om det går för sig så bara stirra folk på mig och inte en käft erbjöd sig att låta mig få sitta!!!

*förbannade göteborgare*

Efter en mycket smärtsam hemfärd som kändes som den längsta spårvagns resan i historien så var ja äntligen vid hållplatsen och klev av.. tog nog 15min för mig att ta mig hem till lägenheten från hållplatsen och ni som varit här vet hur kort det egentligen är och att de inte tar mer än 3-4min dit normalt sett...

Kommer hem och får av mig byxorna som tröck hårt på magen och lägger mig på soffan trött som ett as och ont i heeeela kroppen!
Har  som riktigt kraftig mensvärk oxå, har legat i soffan sedan kl17 typ nu och har inte kunnat röra på mig mer än någon centimeter bara bränner i hela sidan av höfterna när jag försöker sätta mig upp och känns som hela ryggraden är ihop tryckt till en stor knöl i svanken *snyfta*

Snacka om att jag känner mig ynklig nu :(

Är trött som ett ägg så ska be robert dra mig till sängen nu, kommer verkligen inte upp ur soffan utan hjälp för jag har så fruktansvärt ont, tom så att jag blir helt tårögd när jag försöker vrida mig på sidan...

Robert var gullig och gjorde pankaka i pauserna under heros så jag har fått lite mat i magen iaf, så har han legat och tippat mig på sidan lite och masserat mig i svanken *hur skönt som hellst* blev lite bättre efter det men bara för stunden... Så har vi legat och känt på och kikat på hur lillen därinne har försökt bryta sig ut genom naveln och på sidan av mig *mys* Så robert fick sig några fler små kickar ikväll =) Men hade hellre sett eller aa kännt att vår lilla älskling låg och sparka lite lätt utåt än att ligga och sparka mot svanken/ryggen och spjärna ut rumpan då det gör mega ont i ryggen ännu mer när lillen gör så och det känns som magen skall sprängas när han/hon trycker ut lilla rumpan och huvudet...

Men skönt att få känna att den lille lever rövare iaf! Mår iaf lite bättre av det även om det för denna gången gör ont så myser jag i hela kroppen av att veta att det är vårt lilla knyte som ligger där inne och som nu bara har 15 veckor kvar innan den är beräknad att titta ut! :D Har gått 25 fulla veckor i dag och gick nu alltså in i v26 =)

Tycker tiden ska gå snabbare så vi får se vem den lille skrutten därinne är! :D Börjar bli lite otåliga redan nu haha


Nää nu blir det till att försöka krypa till sängen, hoppas jag kan somna snabbt bara... Lillen ligger och trycker ut sina små kroppsdelar lite här och där nu och sparkar mot ryggen så kommer nog ta sin lilla tid att somna...
Ska se till att få mig lite mer massage så kanske det går att slappna av lite mer och somna så hoppas jag på att jag iaf kan röra mig i morgon annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra :S

Kommer väl nån magbild snart oxå eftersom det är ny vecka nu...

Tha Tha
sov gott alla!

Kommentarer
Postat av: Sven-Erik

Hej på er där nere på baksidan av Sverige ;-)



Tänkte passa på att gratulera på födelsedagen i morgon. Jag jobbar i morgon så då finns inte riktigt tiden att höra av sig. Har sett lite bilder på din blogg... Men hör du du ! man skall inte svälja julskinkan hel. he he he ! skämt hoppas att allt går bra och att ni hinner kläcka ut knodden innan jul så ni hinner åka upp till Bollnäs. Här uppe är allt bra annars,Johan. Andreas och Anneli kommer hem från New York i morgon, har varit där en vecka och shoppat, tittat runt samt kollat på hockey. Som sagt sköt om er och tryck på nu så kommer allt att gå bra. Ha de gött !



Hälsn. Svenne med familj

2008-12-06 @ 19:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback