Ordination vila....

mmm, vila, vila och vila.. inte anstränga mig ett dugg får jag göra...
Om det inte försvinner under helgen eller blir värre så ska vi ringa förlossningne och åka upp på en gång så blir det undersökning för att se så att tappen inte påverkats något...

Du får allt ta och stanna inne där MINST 10 veckor till skrutten, får ryta i på skarpen till den om det fortsätter som senaste dygnet. Visst längtar vi efter dig och ska bli jätte mysigt när du kommer ut så vi får se vem du är och lära känna dig men aaa riktigt än är du inte helt välkommen, du måste "jäsa" färdigt först lill bullen!


Känns lite bättre nu iaf, har fortfarande ont i ryggen/svanken men inte alls samma tryckande kännsla över svanken längre... Fick lite hjälp av Robert när han kom hem så jag kunna ta en dusch, köpt en stol så jag kunde sitta ner vilket underlättade någe enormt! Satt säkert 40 min i duschen blev mycket bättre bak i svanken efter att ja fått varmvatten där ett tag.. Och peela hela kroppen och gjorde inpackning i håret och grejer så nu känner man sig lite frächare iaf och nu klarar jag tom av att sitta upp i soffan iaf...

Lillen har levt rövare ett tag i eftermiddags iaf så det känns skönt att man får några livstecken, tror den tagit sig en liten tupplur ett tag och är lite nyvaken nu då de är lite små slö buffar nu mest...

Vi ska försöka få i oss lite mat nu, får bli rester som finns i kylen så blir det laga go middag i morgon istället då jag förhoppningsvis mår bättre igen...


Så alla som kikar in får hemst gärna hålla tummarna för att mina förvärkar stannar av helt så att vi slipper åka in till förlossningen och att lillen vill stanna ett bra tag till i magen så att han/hon är färdigbakat innan hon/han tittar ut och säger hej!




Vecka 26


Bebis
- Nu väger bebisen ungefär 850 g och är 23 cm lång mellan huvud och stjärt. Från vecka 24 kan bebisen höra ljud, inne i livmodern kan ljudnivån bli så hög som 80 decibell. Det är lika mycket som på en livligt trafikerad gata.


Du
- 6 cm ovanför naveln kan du känna livmodern som är mellan 24 och 27 cm från blygdbenet till toppen. Viktökningen är omkring 7 och 10 kg. Du kan bli trött i ryggen, känna av trötthet, kramp i benen, tryck mot bäckenet och du kan bli varm och svettig.


Kommentarer
Postat av: Emmelie

jag håller tummar o tår

2008-09-13 @ 09:54:40
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback