Dålig dag :/

Lyckades ta mig in till stan och mötte upp Robert, så begav vi oss till åhlens och börja med att kika på parfym... DKNY har kommit med en ny som istället för de klassiska äpple doften har en doft av björnbär i sig...
Passar lite bättre såhär på hösten/vintern då äpple dofterna är så sommriga av sig =) Lite tyngre i doften så den passar nog bäst för utekvällar egentligen men fungerar ju helt klart även på dagtid =)
Sååå får se om man kanske köper sig den nå tag Delicious Night heter den iaf...





Efter att ha kikat och luktat så gick vi upp till övervåningen och kikade på lite tyg till säng/vagn kläder som jag tänkt mig på att sy till lillen, hitta ett fint tyg efter mycket om och men... tog hjälp av en trevlig tjej som jobbade där som hjälpte oss räkna ut längt och sådant på tyget vi tänkte ta de mönstrade som överdel på täckena (både till vagn och säng tänkte vi köpa) och så ett helvitt lite mjukare mot hyn som under del och så kuddarna i hel mönstrat...
Så innan hon klippte tygen så fråga hon om vi sett priset och sådant (vilket jag tycker var väldigt snällt av henne) och då sa vi aa de är väl de där 125kr metern för det stod det på alla andra tyger där detta satt och de var samma material och storlek på det.. men nehädu! 335kr metern!!!!! kostade tyget =/ så då skulle alltså tyget till sängkläder för vagn och säng (med det vita "under tyget" gå lös på närmare 2000kr nästan och 1000kr för ett sängklädes sett kändes liiite väl så vi beslutade oss för att inte köpa de tyget... Men nu har vi iaf alla mått på hur mycket vi behöver av olika tyger så länge de är 140 bred eller större iaf..

Vi tänkte gå och kika lite på hemtex om dem hade tyg och så men innan begav vi oss till barnavdelningen och kikade lite på små kläder =)

Dock kom vi inte längre än till ingången på nedersta plan till barnavdelningen innan jag fick sätta mig ner en stund för jag fick sådant hemskt blodtrycksfall så jag höll på svimma...
Fick lite vatten och satt några minuter och tog av mig tjocktröja och grejer... sen prövade vi röra på oss igen men kom inte mer än några meter innan jag bokstavligen nästan bara föll ihop :( Fick lägga mig på golvet på Åhlens ett tag *sådär lagom opinsamt* och dricka massa vatten sen sitta på golvet och luta mig mot en skyltdocka ett bra tag innan jag med hjälp av robert lyckades dra mig upp igen...
Blev bara en snabb visit bort vid små kläderna så köpte vi en liten mössa och 3 små byxor då vi inte har några byxor sedan innan, betala och sen kom vi lagom upp för trappen till entre plan så höll jag på rammla ihop igen bara känner hur benen viker sig under en men vi han springa till en trappa mitt i nordstan som jag fick sätta mig på och återigen sitta några minuter och dricka vatten...




Vi som hade tänkt göra så mycket idag och få lite shopping gjort.. Men thji fick vi! blev till att stötta sig mot robert och bli halvt släpad till spårvagnen och fara hem på direkten efter det...


Nu är det soffan som gäller och har legat här sedan vi kom hem för snart 2½timme sedan, men känner mig fortfarande helt yr i huvudet och är helt matt i hela kroppen :(

Får förhoppningsvis svar på vad det kan vara som spökar i morgon hos barnmorskan...


Nu ska vi försöka oss på att fixa lite mat börjar bli lagom hungrig igen nu!


Tha Tha!

Kommentarer
Postat av: Mamma

DEt lät inte bra. Har du druckit för lite? Se till att alltid ha en flaska vatten med dig. O ta det lite lugnt. Få se vad morskan säger i morron. Du kanske ätit för lite med. Hoppas allt går bra i morron o att Robert e me dig så det inte händer igen! PUSS o KRAM

2008-09-09 @ 21:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback