Natten/morgonens bravader

*gäsp*
gud vad trött jag är...
Ja, vaknade  som sagt i natt och trodde vattnet hade börja läcka, (skulle vända på mig i sängen och så blev det heeelt blött överallt) så ringde fl och eftersom ja bara är i v31+1 vela dem att vi kom upp direkt.

Fick ligga med CTG-kurva i över en timma.
Bebisen verkade må bra, hade nån sväng på hjärtslagen var upp över 170slag/min men i genomsnitt låg det stabilt på strax över/under 140slag/min. Den gillade dock inte de där grejerna den sätter på magen som mäter av, lillen sparka bort dem och vred på sig så hjärtljuden slutade registreras så en bm fick komma och göra om allt igen.
Hade en hel del (lite för mycket och lite för starka) sammandragningar...

Efter lite provtagning och undersökningar så lyckades dem komma fram till att det iaf inte var fostervatten, bara extreeemt mycket vattniga flytningar. *andas ut*
Urinprovet visade på bakterier så de är ivägskickat på odling (uvi, GBS) och vid gyn undersökningen såg dem att jag har en mycket mycket kraftig infektion i slidan som förmodligen orsakat detta så har fått antibiotika för det nu.

Kollade även tappen och än så länge var den iprincip intakt 3,9cm och sluten, den ska vara 4cm normalt sett.
Har bricanyl utifall det skulle bli värre med sammandragningarna som jag ska ta och sedan komma in och kolla igen och är beordrad att ta det lugnt.

Men det verkar iaf som att lillen tack och lov inte bestämt sig för att komma ut ännu iaf!
Så nu hoppas jag att antibiotikan tar och att det inte blir nå mer utan att det upptäckts i tid så att allt hinner bli bra så vårt lilla knyte stannar inne några veckor till!!!
Exakt 2 månader kvar till BF idag...


(lagom bortdomnad i röven efter en timma liggandes där)


Nu ska jag äta lite igen och vila lite mer.
Vaknade strax innan 4 efter va 3 timmars sömn, ringde förlossningen vid 5,40 och var inne där 6,45 ca och var inte hemma fören runt 10 tiden igen.. Köpte med oss varsin macka från sjukan iaf som vi slängde i oss när vi kom hem och knäppte på en film men jag somna strax innan slutet på den så har fått sova ett tag till nu iaf men är fortfarande mega trött...

Tha Tha

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Va bra att de gick vägen för er iaf. Ett tag till får den allt ta o stanna :) Kram

2008-10-24 @ 14:47:05
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilken tur att de inte var "värre", lillen ska ju inte ut än! Hoppas de blir lugnare framöver. Kram Helena

2008-10-25 @ 09:44:49
URL: http://pisaang.blogg.se/
Postat av: em'

det såg inte så bekvämt ut :p

2008-10-27 @ 14:08:52
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback