Föräldrakursen Del:1

Japs, då har vi varit iväg på första delen som handlade om Förlossningen.
Gick igenom de olika stadierna/skedena av förlossningen, kollade bilder på hur bebisen (oftast) ligger och vad som händer när man kommer till förlossningen... När man ska ringa/åka in m.m
Var intressant faktiskt, nästa vecka skulle de handla om smärtlindring och vi skulle även göra några små andningsövningar :) Fick ett häfte vi skulle läsa igenom till nästa gång och gå igenom.

Verka som dem tänkt på ålder och sådant oxå föresten, fick en känsla av att jag var yngst (om man kollade på de andra mammorna iaf så såg de ut att vara något år äldre) men vi är nog rätt lika åldersmässigt (på mammorna iaf) alla i gruppen, skulle ja chansa så är de väl en diff. på kanske 4-5år max.
Och en liten grupp var vi oxå så de ska nog bli trevligt detta i fortsättningen oxå :)




Nu blir det vila lite, benen värker av bara heeee****eeee! och ryggen känns helt pajj.... :/
Får nog bli till att börja med stödstrumpisar dagarna i ända från och med nu tror jag så cirkulationen blir lite bättre så kanske det hjälper annars så får ja helt enkelt beom remiss till sjukgymnasten och kolla om hon kan hjälpa mig lite...

Tha Tha!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hhaa tack för kommentaren.. får en del sånna.. massa nedtryckande att man ej blir bra mamma osv.. tråkigt men ska bevisa motsattsen. hoppas du haft en bra dag. Kraaam

2008-10-15 @ 17:44:20
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Emma

hej mikkan! kikar runt lite och hittade in på din sida! Nu är de inte allt för långt kvar för din del :-) Spännande! Hoppas allt är bra! Kramar Emma

2008-10-15 @ 20:57:21
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: maria

åå, jag längtar tills jag får gå på föräldrakurs!

Hur många par är man?

kram maria

2008-10-16 @ 12:43:06
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback