"Bårdat" i barnkammaren

Ja idag har vi donat lite!
Tog oss lite sovmorgon, gjorde stor god frukost och så blev det lite slöa och bara mysa ett tag.
Sen tog vi tag i att skruva klart sista lådan på babyns byrå och så har vi äntligen fått upp bården i dens lilla rum =)
Än är inte rummet klart, men det kommer dröja lite tills nån månad efter lillen är ute innan det blir färdigt helt.
Det är ju vårt gamla gästrum/dator rum som bebisen ska få sova i och första månaderna så kommer vi har gästsängen kvar därinne så att jag kan ligga och sova där så att Robert slipper bli stört hela tiden på nätterna och så slipper jag krånga runt hela vår säng, ut och in till lillen så fort den vill ha mat på nätterna.
Så vi tyckte de blev bäst såhär att ha sängen kvar ett tag.
Om vår lilla älskling lider av kolik eller liknande så får vi göra upp om att sova inne där typ 2-3nätter vardera i rad och den andra i vårt sovrum så att det inte blir så jätte jobbigt.
Kommer nog få ihop allt ganska så bra tror jag =)
Datorn kommer få sammsas med bebisen oxå, för vi har verkligen ingen annan plats där vi kan ställa den så....
Men det funkar bra ändå! Spjälsängen skall ställas i hörnet bredvid fönstret sedan då lillen börjat få lite rutin och vi ställer undan gästsängen. så länge så får den stå framför den, så det blir ju lite små trångt inne där men det blir lämpligt så kan man ligga ner och amma på nätterna oxå så att jag iaf får lite mer lung och ro.








(lite närmare bild så det syns bättre hur bården ser ut)




Byrån är inte färdig ännu, så ska det upp några till små söta hoppande får och lite annat sött som följde med Wallis paketet =) Men så där ser den ut just nu iaf...



Kvällens mat fick bli Makaronipudding, första gången jag lagade det och måste säga att jag är nöjd över resultatet!


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Gud va fint ni fått de :)

2008-10-26 @ 22:56:15
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Angel

Naaaa, va fint det blev! Visste att det skulle bli det! :D Var det lätt att sätta upp då?

Puss

2008-10-27 @ 11:43:44
URL: http://dandellion.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback