Bakning

Idag har jag sysselsatt mig med att baka lite =)
Klev upp vid 10 för då kunna ja inte somna om igen fasten jag var sjukt trött och har vaknat massa gånger i natt och tvingats kissa eller legat obekvämt eller av att hela magen har dragit ihop sig... =/  hade fruktansvärt ont i ryggen/svanken när jag äntligen klev upp så blev soffan en stund och tv.n sen tog jag mig i kragen när jag fått i mig lite "frunch" och letade upp alla recepten på sådant jag tänkt mig baka...

Äpplemosbullar
Mockarutor
Dumlekakor
Drömmar
Drömrulltårta
Muffin
Cookies

har jag tänkt mig baka... Men än så länge idag så har det bara blivit rulltårtan och dumlekakor...
Hade tänkt göra mockarutor med och gjorde ordning allt men blev så sjuukt yr när jag stod och la på chokladen på kakorna så jag fick ta mig en pause och nu har jag fastnat i soffan lite igen...
ska ta och pallra mig upp och gegga ihop pankaks smet nu strax så det bara är att steka när Robert kommer hem om en liten stund...

Här kommer lite bilder på smarrigheterna!
Rulltårtan ser lite rolig ut för att jag redan hade hunnit lindain den i plastfolie innan jag tog kort hehe =P



Så dumlekakorna, steg för steg... bara sista biten när dem lekat i kylen och chokladen stelnat som ja inte har kort på :P




Kommentarer
Postat av: Emmelie

Men herregud vilka mängder. ser skapligt gott ut alltså :)

2008-10-30 @ 20:51:07
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback