Vissa människor borde inte få jobba med andra människor!!!

Kommer till vårdcentralen typ 10.55 så sätter mig ner i väntrummet eftersom jag hade tid kl:11
Läser en tidning, kl blir 11.10, läser en ny tidning och kl blir 11.20 läser ÄNNU en tidning och kl blir 11.30...
Fortfarande ingen läkare... Börjar gå längst med korridoren för att se om jag kan se någon men det är helt dött, mitt i lunch tiden självklart.. Går tillbaka och sätter mig i väntrummet och bestämmer mig för att ge det 10 min till sen går jag därifrån och precis som jag satt mig ner igen så kommer den där förbaskade läkaren... 40 min försent, BER INTE ENS OM URSÄKT FÖR DET!!!!

Kommer in på hennes rum, tar i hand så ber hon mig klä av mig och hoppa upp så går bakom de där hemska skynket och klär av mig... hinner i princip bara lägga mig i stolen så börjar hon med undersökningen helt utan att säga till något innan så ont som fan gjorde det jhu! så säger hon bara jaha efter att ha kollat i typ 10 sek och så släcker hon lampan, tar av sig handskarna och börjar lämna undersökningsrummet och säger till på vägen ut att jag kan hoppa ner och klä på mig igen!?!!?

Jag han knappt uppfatta att det hände något mer än att hon var lite hårdhänt så det gjorde ont... och inte han jag säga något alls om att jag vela hon skulle kolla tappen vilket jag tog som en självklarhet först att hon skulle göra eftersom det skulle vara en vanlig gyn undersökning....

Bara te att hoppa ner och klä på sig igen då, så kommer in till hennes kontor igen och hinner knappt sätta mig fören hon börjar prata.. Vad jag kan se har du ingen infektion nu iaf, men jag skriver ut ett recept på antibiotika som du kan ta iaf om du vill!?!?!
HALLÅ ELLER!?!?!
Vilken läkare säger så egentligen? du har ingen infektion men du får antibiotika som du kan ta OM DU VILL!!!!

Jag bara satt och gapa och försökte få fram nå ord men hon bara skrev receptet och fråga sammtidigt om det var något mer jag undrade över.
Jag han bara komma till att säga att ja, jag har haft en hel del förvärkar och massor med sammandragningar senaste tiden... Sen tänkte jag säga så jag tänkte bara om du kunna se om tappen var påverkad något men den sista biten han jag inte säga...
Efter jag sagt att jag haft förvärkar och sammandragningar senaste dagarna så sa hon bara,
Ja det kan ju vara så att förlossningen är på gång snart, du får åka till förlossningen och kolla om du är orolig.
Så tacka hon för sig och skicka ut mig!

Är så fruktansvärt arg och irriterad på den där läkaren nu! Fick ju inte veta ett piss! =(
Jag som såg fram emot att få veta om tappen blivit något påverkad av allt elände jag haft senaste dagarna eller inte...


Ska ta och krypa ner under täcket i soffan och tycka synd om mig själv ett tag nu innan jag orkar göra något över huvudtaget....

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Jag förstår dig precis angående läkaren, jag blev behandlad på exakt samma sätt när jag var gravid.. fick också infektion två gånger, fy fan.. sjukt..

2008-11-27 @ 16:17:58
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/
Postat av: Emma

men fyyy vilken otrevlig läkare! Vardagsbestyr för dom kanske men för en annan som inte är van och kanske orolig tycker man dom kan anstränga sig lite. Fattar inte varför sånna människor har ett serviceyrke om dom nu tycker de är så jobbigt me lite hyfs!

2008-11-27 @ 16:31:51
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Suss

Jösses vilken människa. Och så undrar min barnmorska varför jag inte ringt förlossningen när jag haft mycket sammandragningar! Jag orkar inte ta itu med folk som beter sig som idioter, inte kan sitt jobb och inte vet hur man tar andra människor.



Till förlossningen kommer jag inte åka in förrens det känns som att huvudet är på väg ut, just för att undvika såna människor så långt det går.

2008-11-27 @ 18:48:37
URL: http://kevlarjeans.blogspot.com/
Postat av: maria

vilken okompetent människa!

2008-11-27 @ 19:36:30
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Linnea

Stackare, men vissa människor har verkligen fel yrke och det är sorgligt! Tänker på dig iaf!

2008-11-28 @ 01:09:02
URL: http://linneafalkeborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback