Bm besök

Nu är vi hemma från den rutinmässiga kontrollen vi har varannan vecka än så länge...
Urin provet visade inget på stickorna iaf men skall ändå iväg till labbet för analys tyckte Karin (vår barnmorska) Eventuellt att jag måste lämmna ett nytt då jag total glömde bort det i morse att jag skulle ju pissa i den där lilla jädra burken! Så kl7 när man vaknar av ett enormt tryck och bara MÅSTE kissa, krånglar sig upp ur sängen vinglar helt dåsig och grusig i öronen och kommer på efter man pissat klart att inte fasiken pissa ja i den där dumma muggen nu inte!

Aja, jag sov ett tag till iaf så efter 2½timma kunna jag inte hålla mig längre utan lära pissa igen så då blev de i muggen iaf så risken finns att de kan vara lite för kort tid emellan då dem vill ha morgon urin...
Fick tid till läkaren den 27,e kl:11 oxå, ska se hur tappen ser ut om den blivit påverkad utav alla dessa sammandragningar jag har och se så att infektionen är borta... Ev lämna nytt kissprov då utifall det behövs "bättre piss" eller hur jag ska säga haha =)

Alla värden var bra iaf!
Blodtrycket låg på 110/60
Lillens hjärta ca 140slag/min (Som vanligt hehe)
Sf måttet låg strax över 36cm Så jag fortsätter ligga över den översta kurvan....

Berättade att jag var lite orolig för att det skulle vara en jätte kluns därinne så hon försökte klämma och känna efter på magen så gott det gick för att försöka få sig någon liten uppfattning om hur stort vårt lilla knyta är/kan tänkas vara vid sitt due date.
Hon sa att vi nog ska ställa in oss på att bebisen kommer vara större än vad en nyfödd normalt sett är... Vi skulle ställa in oss på att det kommer antagligen bli en kluns över 4kg iaf, runt 4,2-4,3kg och ca 52cm lång trodde hon det skulle kunna hamna på i slutändan! *gulp*
Vad har jag gett mig in på???? Ungen ska UT oxå lixom!!!!

Annars så pratade vi lite allmänt om förlossningen, om vi bestämt oss för ett sjukhus, lite om bvc och fick en bok som vi ska ha till lillen tills han/hon börjar skolan =) Där det står vem som är vår bvc sköterska och man ska fylla i alla vaccinationer, längt, vikt och framsteg m.m =)

Skrutten var nästan helt fixerad nu oxå *äntligen*
Tills nästa besök den 2,a dec så är h*n nog helt fixerad trodde Karin så vi hoppas på det!
Hoppas faktiskt på att det blir sista besöket för oss till bm oxå meeen det kommer väl bli många fler efter det bara för att djävlas haha =)


Har vart iväg och köpt lakan till vagnen och en badbalja nu oxå så nu tror jag vi har allt som behövs i början! =)
Ska tvätta alla lillens kläder och lägga i ordning och sådant nu bara, få in stolen i bilen och hämta ut vagnen! Men den hämtar vi på vägen hem från bb antagligen =)

Nu ska jag ta och laga lite mat!
Ugnsgratinerad pesto lax med citron pasta *mumma*

Tha Tha

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Verkligen jätteintressant att läsa om allt.

Och jag önskar stort lycka till vid förlossingen & även efter så klart :) Liam vägde 4312 o var 52 lång, vilket är mycket. Men eftersom man aldrig genomgått en tidigare förlossning så tror jag inte man märker av storleken liksom, eftersom man inte kan jämföra med någon annan förlossning. Det går nog bra det där, det brukar det. :) Och längden spelar ingen större roll, för när huvet och axlarna är ute så liksom skiter man ut ungen på ett kick, hehe. Den forsar liksom bara ut. Fortsätt skriv som du gör! mycket intressant! Kram

2008-11-20 @ 16:56:55
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback