Ny leksak & Mumma

Nu har vi varit iväg en sväng och hämtat ut min nya fina telefon
=)



En Samsung Soul Pink blev det, håller på laddar batteriet nu sen ska jag sätta mig och kopiera över alla telefon nr och leka och lära mig lite hur denna lilla skönhet fungerar!


Vi passade på att smita in på Life och se om dem fått hem något Hallonbladste nu och visst hade dem det!
Så nu sitter man och avnjuter sin första kopp av det, har väntat 2veckor på att dem skulle få hem det nu så det var skönt att det äntligen hade kommit in!






Hallonblad innehåller oxytocin. I kroppen tillverkas oxytocin av hypofysen som ett avslappnande och rogivande ämne. Inom sjuklvården används det bl. a. för att starta förlossningsarbetet. Vid ett avkok blir sällan så påtagliga effekter, som att omgående dra igång en förlossning. Men barnmorskor har i alla tider rekommenderat hallonbladste i graviditetens sista fas, för att förbereda kroppen på födseln och för att allt detta ska fungera stärkt och smidigare. För att den gravida inte ska riskera ett för tidigt förlossningsarbete ska produkten inte tas förrän vecka 35.

Inte bara gravida behöver rogivande avslappning

Hallonbladste är inte bara en produkt för höggravida, den har fler användningsområden, exempelvis efter graviditeten för att dra samman livmodern samt öka kroppens läkeförmåga. Bra vid efterblödningar hos både djur och människa. Oxytocin stimulerar till en välfungerande amning, som även bildas vid bröst/kel-kontakten mellan moder och barn.



Ingen aning om det kommer göra någon som hellst effekt på att få igång det hela meeen det skadar ju inte att pröva iaf och så är det ju bra att det har en läkande effekt och allt det oxå som ni kunde läsa om i info rutan ja slängde in =)
Sitter iaf och avnjuter min första kopp nu och det smakar riktigt mummsigt så kommer nog bli några koppar av detta.


Nä ska ta mig ett äpple till mitt goa te nu och slöa lite en stund innan det blir dags för pankakor!
Tha Tha

Kommentarer
Postat av: Emma

jag har en samsung soul, men den va ju bra mycket häftigare i rosa!! avis

2008-12-11 @ 19:20:52
URL: http://www.hansson-linden.se/WP
Postat av: Emmelie

Snygg mobil;) Jag dricker åxå hallonblads te nu, dock i påsform men de ska la ha samma värkan :)

2008-12-11 @ 20:47:17
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: muffe

Tingeling!

Mobilen va häftig! Drick några koppar varje dag så kanske det kommer igång snart! Enligt texten så kanske du inte har mer än några dar kavr får vi hoppas. Här har snön vräkt ner varit ute o skottat i 2,5tim men orekar inte mer nu. Ska krypa i säng!

SUSS GOTT o var rädd om er alle 3!!!

2008-12-11 @ 22:09:09
Postat av: muffe

Häftig mobil! Drick flera koppar om dan så kanske det sätter fart på lillen om någon dag. Har skottat snö i 2,5 timme det vräkte ner här idag snöar fortfarande. Kryper till kojs nu.

SUSS SÖTT o var rädd om er alla 3!

2008-12-11 @ 22:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback