Nu så

Ja nu har jag äntligen lite tid att skriva lite.
Är lite små trötter nu, andra natten på BB så började lill fröken få ont i magen under natten, tarmarna som jobbar för fullt sa dem. Och i natt första natten hemma så har det varit extremt jobbigt faktiskt!
Sån himla tur att vi är hemma så Robert har kunnat hjälpa till.

Vid 12 tiden i natt så käkade lill fisen och allt gick bra men sen kom magontet igen och hon blev så ledsen, det skär så i en att se ens lilla barn ha ont och inget kunna göra... Tycker ändå inte hon sväljer så mycket luft när hon ska äta, men lite blir det ju så klart och det är jobbigt när man är liten och har så mycket gaser, hon fiser väldigt, väldigt mycket så luft sväljer hon ju... Bajsa har hon gjort en del i natt oxå, fick byta 3gånger tror jag...

Efter matningen vid 12tiden så vägra hon ta bröstet oxå, försökte och försökte i flera timmar men inget, hon kanske tog tag och fick 3-4sug sen spotta hon ut och börja flaxa med armarna och bara skrika... Grät inte så mycket vad man kunna se utan bara skrek... Tröstade lite att få suga på någons av våra fingrar iaf men hon blir så torr i munnen när hon skriker så vi fick ta in ett glas vatten att doppa fingertoppen i så hon börja suga på det iaf.
Och det har varit sjukt jobbigt med alla hormonerna, jag bara gråter och gråter för precis allt
Om det inte är för att jag känner mig så hjälplös över att inget kunna göra för att min lilla ängel ska må bra så är det för att det gör så förbaskat ont i brösten, börjar gå liite lättare nu på eftermiddagen men annars har det varit riktigt riktigt jobbigt ont det gör och jag bara gråter när hon ammar första minutrarna tills det domnat bort.
Försöker att mjölka ur lite innan hon börjar suga och smörja in vårtan med då det ska kunna lindra men än så gör det knappt någon skillnad tycker jag. Men man vänjer sig väl och bara mjölken rinner till ordentligt så blir det nog lättare och lill fisan slutar svälja luft och ha så ont i magen. Längtar till den dagen!

Vid halv 8. 8 tiden i morse någon gång somnade hon först, och då hade fortfarande inte velat äta något sedan kl.00 ca det är lite skönt att hon blir rätt så lugn av rinnande vatten har vi upptäckt, jätte skönt när man ska byta blöjan och hon är så ledsen, sätta på kranen bredvid så det rinner lite så blir hon inte lika ledsen iaf! Så vi har gått runt här hela natten båda två och hoppat mellan soffan, sängen och skötbordet mest hela tiden.
Hon lyckades äntligen somna på Roberts mage sen och så sov vi några timmar allihopa, klev upp vid halv 1 kanske, starx efter vaknade lill fröken så Robert kom upp han med och vid 1 tiden så lyckades lill fröken äntligen äta sig lite.
Hon har varit lite små grinig men gick snabbt över när vi bytte blöja och så fick hon på sig kläder sen har hon legat och smuttat och käkat hos mig jätte länge.

Hon är super lugn nu sedan några timmar, ligger i vagnen nu så Robert springer och plockar lite och jag passar på att komma in på datorn lite, ska fixa mat och ta en dusch snart, får passa på nu när hon är så lugn och go lillfisen våran.

Är lite orolig över natten som kommer nu hur det ska gå, men jag hoppas hon kan sova lite och äta ordentligt, hon verkade bli riktigt mätt och nöjd nu senast iaf, låg 1½timma och fick skifta bröst så hon har snaskat på båda med besked!


På måndag ska vi iväg på hörsel kontroll hos läkaren och till storken för att göra PKU testet på lilltjejja och sedan blir det hembesök av bvc på eftermiddagen så vi kan åka upp till Bollnäs på tisdag.


Annars så hoppar jag mellan gråt och lyckorus av att kolla på henne och förstår inte riktigt att hon verkligen är våran!
Att ingen kommer och ringer på dörren och säger att nu är lånetiden slut... Har inte förstått det än helt enkelt men jag är förbaskat kär kan jag då säga =)  Nehä ska ta och dona lite nu så vi får någon ordning, vi trodde ju inte att det skulle bli bebis på direkten när vi åkte upp på återbesöket i onsdags morse så han inte få ordning allt här hemma innan hon kom.

Förlossningsberättelse och sådant kommer så småningom när det finns mer tid och ork.


*sliten men otroligt lycklig mamma med världens underbaraste lilla Dotter*

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Shit din beskrivning låter precis som Ebba.

Skulle nog själv kunnat skriva de inlägget. skönt änd å o veta att de e mer än jag som kämpar på!

Hoppas våra döttrar sover inatt så vi mammor får lite välbehövlig sömn.

2008-12-20 @ 20:07:22
URL: http://emmgus.blogg.
Postat av: Lina

Får gratulera! Så söt hon är :)

2008-12-20 @ 23:08:24
URL: http://liinadahlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback