MVC

Japps, ringde i morse vid 9.30 tiden och fick en akut tid hos Maria kl.11.00
Karin var upptagen hela dagen både i dag och i morgon så fick ta en tid hos den som hade tid över!
Trodde det bara var till att kissa i en kopp och mäta blodtrycket jag skulle göra nu så robert satt i bilen utanför och väntade på 10min parkeringen han, men när jag kom in så fick jag börja med att kissa i den där söta lilla koppen och så tog hon stickprov och det var fortfarande att jag läcker lite äggvita men inte mer än igår iaf. Så efter det så vela hon göra en hel koll för säkerthetsskull, så stackars Robert fick sitta nere där och vänta nästan en halvtimma haha =)

Men det var skönt att hon kollade allt så nog! blodtrycket var lite bättre igen 120/80 så det ligger på gränsen fortfarande, så det har inte brutit ut med havandeskapsförgiftning ännu och förhoppningsvis så bryter det inte ut heller! Så det är bara att avvakta fortfarande.
Hon lyssnade på hjärtat och navelsträngen och det lät jätte fint, fråga inte hur många slag det var men det var nog som vanligt runt 140, lille klunsen låg och sov trodde hon oxå så hon vela inte klämma och greja för mycket med magen men hon kände efter hur h*n låg och nu ligger h*n långt ner och är fullt fixerad!
Hon fråga om vi fått någon viktuppskattning då hon tyckte det kändes som ett stort barn, och det har vi ju inte fått mer än att dem känt på magen och kollat på sf kurvan och utgått från det så berättade för henne oxå att jag var lite orolig över storleken och sådant så vem vet, kanske hon skriver upp något i min journal om det så vi kanske kan få en extra koll snart om inte vår inneboende flyttat ut ur magen!

Vi pratade lite om mitt allmänna tillstånd oxå, hur det var med huvudvärken, benet och sådana saker.
Berättade att det började bli bra jobbigt med huvudvärken nu att det inte ger med sig och att det är läskigt med benet att det domnar bort helt ibland och knät bara viker sig och ingen känsel har jag i "trampdynan".
Så kom vi in på ev. överburenhet och jag undra om hon trodde jag skulle behöva gå över länge även om det inte bryter ut till full havandeskapsförgiftning. Om det bryter ut trodde hon att det nog skulle kunna bli tal om igångsättning inom 3 dagar från att proverna visar att det brutit ut, men om det inte gör det vilket vi hoppas så trodde hon att jag nog inte skulle behöva gå över spec många dagar iaf. Just för att det är en begynnande havandeskapsförgiftning, och att lillen ligger på en huvudådra och att jag har sån jobbig huvudvärk + att barnet verkar vara så stort. Så förhoppningsvis slipper jag gå över till nästa år iaf! *skönt*

Ska gnälla extra mycket på nästa koll på torsdag så det kanske kan bli tal om en igångsättning, för även om det viktigaste är att barnet mår bra så är det ju viktigt att jag själv mår bra oxå och klarar av att genomgå en förlossning.
Om jag mår det minsta sämre ska vi åka in på en gång och inte vänta, och jag ska säga till bm om det blir för jobbig för mig och det börjar bli bra jobbigt nu med alla förkänningar som aldrig vill bryta ut till något riktigt värkarbete, huvudvärk som håller i sig konstant trotts att jag äter alvedon hela dagarna, ett ben som ger vika och domnar bort, har svårt att sova på nätterna m.m

Självfallet hoppas jag att det hela drar igång av sig själv, bm trodde att jag nog inte skulle behöva gå över tiden och bli igångsatt utan att det kommer komma igång snart av sig själv *hoppas verkligen hon har rätt* Men känns lite skönt iaf att veta att jag förmodligen är i princip garanterad igångsättning bara någon dag efter julafton som är BF dagen om jag mår så här som jag gör nu, och känns som jag bara kommer må sämmre och sämmre för varje dag som barnet inte kommer nu för att man längtar så mycket och det är så tungt och aa allt är bara jobbigt!



Vi åkte iväg och handlade lite efter vi varit hos mvc, sa till om att vi ska hämta vagnen på onsdag! =)
så har vi köpt flaskborste, en pyjamas i strl 50 eftersom vi vist bara hade i 56 hemma, plastad frotte till vagnen, en vagnleksak, 2 till nappar (ursöta med små geparder såg det ut som på) och en badtermometer....
Lite babyolja köpte vi oxå =) Så nu är då allt verkligen helt klart och det är bara för ungen att komma ut!

Ska iväg en sväng till ikea nu snart, vi ska hämta upp unge herr Lindgren vid centralen kl:16 så fara iväg till bäckebol!
Han skulle köpa nå present till sin mamma... Ska passapå att köpa lite ljus och kanske en nalle till lille klunsen då tänkte jag! =) 
Men nu först ska jag ta mig en ny omgång alvedon och slå in julklapp till svärmor och svärfar med familjer och till alla svågrar hehe =D

Tha Tha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback