Bm & shopping!

ja vi var ju hos barnmorskan igår igen, blev som jag misstänkte ingen provtagning då eftersom det var så sent vi var där och deras prover skickas iväg vid lunchtid.. Fick komma dit i morse istället och ta proverna och det såg fint ut, blodprovet är på analys så antar att dem hör av sig om det skulle vara något annars får vi väl veta på tisdag när vi ska till barnmorskan igen för kontroll.
Ska ta med mig urinpriv då oxå och antagligen blire att göra det varje besök fram tills bebisen är här nu bara för att dem ska hålla extra koll på mig, känns skönt att någon äntligen lyssnar på en och tar ens oro på allvar!
Kommer antagligen få gå en gång i veckan istället för varannan nu oxå ända fram tills förlossningen just för att ha extra koll!

Blodtrycket låg på 115/80 både igår och idag så det är stabilt fortfarande! =)
HB värdet var på 121 så jag behöver inte äta järntabletterna längre!!! *härligt* jag har ju slarvat med dem som saaaatan senaste tiden fasten jag skulle ätit en om dagen så har det väl blivit kanske 2 i veckan max jag tagit så jag tänkte att jag tar lika nu med 1-2st i veckan för säkerhets skull gör ju inget att jag har lite extra så!

Sf måttet hade sjunkit så nu är jag nästan nere på normalkurvan! 36cm mätte det nu denna gången.
Men man ser på magen att den sjunkit oxå, ska försöka ta mig i kragen och ta nån mer magbild, inte tagit på 2 veckor nu tror jag, och bebisen hade sjunkit längre ner i becknet tyckte hon det kändes  =)

Hjärtat tickade som vanligt på med ca 140slag/min och det har varit full rulle totaaalt igår och i förrigår i magen hehe vet inte hur många hige fice jag fått av lillen!
Och det onda i magen jag har är antagligen irritation i muskelfästen/musklerna och kanske att jag har lite små invärtes blåmärken från att bebisen har så lite plats så den ligger och trycker lite, även om bara lätt så blir man öm om det är på exakt samma ställe hela tiden typ.. så skönt att få veta det iaf att det inte är något farligt!



Efter bm idag så åkte jag och Robert (som var ledig idag *mys*) in till stan och handlade julklappar =)
Så nu är man färdig med både julklappar och födelsedagspresenter! Hittade nog vad Robert ska få oxå, jag måsta ju tänka om eftersom jag hade tänk köpa mario kart till han meeeen så hade han ju självklart fått det som present från en poker sida som han spelar på haha såå där rök den idén!

Har bara en liten grej till pappa kvar sen är det klart med allt! förutom grejen till Robert då!
Jag är kär i overaller har jag sett oxå hahaha köpte en till idag till bebisen en liten mindre då alla andra är större, men hitta en jätte fin i strl 56 och minsta vi hade redan var strl 62 såg jag såå den måsta ju ha något att åka hem i från BB tyckte jag såå fick bli en liten söt nalle overall till fast en grå, nu har vi en grå en brun och en vit =P
och så lite strumpor som var så söta så! =)
En amnings BH lyckades jag hitta oxå, satt rätt lagom nu kan växa liiite till och ändå ha den, så eftersom jag inte har en aning om vilken strl jag kommer behöva sen köpte jag bara en så man har till bb iaf så får jag ge mig ut på jakt sen efter något lite bättre stabilare när man märker vilken strl jag kommer behöva!

Vi var in i arkaden och käkade thi till lunch *mumma* tråkigt bara att man inte fick ta med resterna i matlåda länge som man fått förr =( är så mycket mat så jag äter bara en halv portion typ så tänkte att va bra då har jag lunch till i morgon och slipper stå och laga mat då men thji fick jag! aja gott var det iaf!


Nu ska vi försöka få lite krubb i magen igen, sen ska jag försöka få upp de där förbaskade adventsljusstakarna, har inte orkat det än... har alla kartonger här uppe men inte orkat alls haha =) Men nu känner jag att jag har lite energi efter en hel dag ute i friska luften och massa fina fynd som jag vet kommer bli jätte uppskattat av de som får de i julklapp/födelsedags present!


Har en hel del sammandragningar och tryck neråt nu så tror magen säger till att ta det lite lugnt efter en sådan flängig dag idag meen jag har ju energi och det gör inte så ont så lite mer ska jag orka med! sen blir det storstädning i veckan förhoppningsvis om jag orkar =P så tvätta upp sista bebis kläderna och lite annat.
Julbord i morgon med Roberts jobb, ska bli kul! Bara hoppas jag hittar något mummsigt att trycka i mig då jag egentligen inte är så förtjust i julmat!


nääää nu ska jag fixa käk innan magen kreverar!
Tha tha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback