Vem är det som ligger och växer där inne?

Ja vad tror ni?
Är det Alicia eller Maximus?
(om det nu blir dessa namn)
Släng in en kommentar och gissa på vem det är i magen!



 (X) =  Vad jag har

Magens Form 

Pojke: Magen är "hög" och "toppig" och syns knappt bakifrån.  (X)
Flicka: Magen är mer "bred" och "låg", och syns tydligt bakifrån.


Hjärtfrekvens

Pojke: Hjärtfrekvensen är lägre än 140 slag/min (X)
Flicka: Hjärtfrekvensen är högre än 140 slag/min (X)

Låg precis på 140slag/min såå där blev man inge klokare där inte :)


Babyn sparkar

Pojke: Han sparkar mycket.
Flicka: Hon är inte så livlig. (X)


Chokladsug

Pojke: Mamman känner ett mycket starkt sug efter choklad.
Flicka: Inget speciellt chokladsug. (X)


Pigmentrand på magen

Pojke: På magen syns en lång tydlig rand.
Flicka: På magen syns ingen pigmentrand. (X)


Illamående

Pojke: Inte så mycket / inte alls illamående.
Flicka: Mycket illamående. (X)

Sugen på


Pojke: Sött
Flicka: Surt och Salt (X)



Mitt hår


Pojke:  Tjockt och Glansigt (X)
Flicka: Tunnt och Matt


Halsbränna

Pojke: Mycket halsbränna
Flicka: Lite eller ingen halsbränna (X)


På ultraljudsbilderna håller babyn händerna

Pojke: Mellan benen
Flicka: Någon annan stans (X)


Babyn sparkar

Pojke: Mest på höger sida (X)
Flicka: Mest på vänster sida


Urinvägsinfektioner

Pojke: Inga än så länge (X)
Flicka: Många


Babyn hickar

Pojke: Lite eller inget
Flicka: Mycket (X)


Totalt pojke: 5
Totalt flicka: 9



Så om man ska gå efter denna lilla lista med "skrock" så borde det vara en liten jänta som ligger därinne =)


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Tror det är en Alicia jag! ;)

2008-08-31 @ 14:21:05
URL: http://dandellion.webblogg.se/
Postat av: Systeryster

Vilka fina bilder, verkar ha varit jättemysigt!

Sitter på jobbet jag... :(





Något att ha till Bloggen kanske?



http://www.babystrology.com/baby-tools/baby-tickers/



Så får du en bild på bäbisen som utvecklas i takt med din bäbis. Vill du se ett exempel så finns det på www.fnyz.blogg.se



PUSS

2008-08-31 @ 14:29:33
URL: http://dandellion.webblogg.se/
Postat av: Mamma

Tror som systeryster jag med! Såg härligt ut i Marsstrand! Här är det gråväder. Kramizar!

2008-09-01 @ 19:15:53
Postat av: Linnea

Jag trodde först att det var en flicka du hade i magen, mest för att vi i tjejgänget kan lära henne allt vi kan.. men nu känner jag starkt att det är en liten pojk du har därinne!! Men vi får se i december =)

2008-09-05 @ 15:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback