Välkommen till en värld i väntans tider...

Jahopp är det då tänk att man ska ta sig tid och sätta sig ner och skriva om dittan och dattan och alla världsliga ting som händer nu då? Mnja, vi får väl se vad det blir av detta men jag ska göra ett försök och skriva ner mina innersta tankar och funderingar och helt alldagliga sysslor på uppmaning från min kära syster!

Just nu så vet jag inte riktigt vad som komma skall men jag börjar iaf med att dra igenom några (iaf för mig) viktiga datum just angående den lilla krabaten som jag och Robert med spänning och förtvivlan ser fram emot att få träffa om några månader!


16/4 Texten GRAVID dyker upp på testet bara efter någon sekund... :) 

28/4 Livsstils samtal med BM

13/5 Inlagd på Sjukhus pga Illamående ( hyperemesis gravidarium ) och viktnedgång.
Fick se en liten 18mm krabat med ett starkt pickande hjärta

14/5 Kraftig blödning under natten, Nytt vul på morgonen. 
Varit en tvilling-graviditet men ena fostret hade återbildads och börjat stötas ut men ett litet foster med ett liltet hjärtat som kämpa på fanns där inne iaf!

17/5 Äntligen utskriven från sjukan, sjukskriven och går på medicin.

21/5 Akuten pga blödning och smärta i magen, sista resterna som var på väg ut nu men får iaf se en vild liten krabat sparka runt inne i magen :)

28/5 besök hos läkaren efter 2stora och många mindre blödningar... blir sjukskriven tom 18/6 får ny medicin för illamåendet och får första bilden på lill skrutten på 4 kaxiga cm som vinka och sparka runt som en liten tok blev tillbaka flyttad en dag oxå så nytt bf är 18,e dec

2/6 Inskrivning, alla prover ser bra ut! vikt:61kg

6/6 National dagen och "entrar" dag 12+0!!! :)

23/6 Extra besök hos BM; blodvärde runt 122 så de var fint, men blodtrycket var hemskt lågt 90/50 ca och antydan till bakterier i urinet så det blir till att lämna nytt prov med morgonurin i morgonbitt för att skicka på odling och kolla upp ev uvi.

4/7 Kände första rörelserna från knytet

15/7 Rutin ul. Allt såg jätte fint ut, riktig vilding där inne! Slog kullerbyttor, sög på tummen, kröp ihop som en liten boll och dansa runt så hon hade svårt att mäta  
Blev framflyttad nästan en hel vecka oxå så nytt BF är inget mindre än självaste Julafton! Alltså v16+5 idag inte 17+4 som det troddes från början.

3/8 Kände första lilla sparken utanpå tjockis magen

13/8 Halvtids kontroll hos BM, lyssnade på hjärtat för första gången! 
Det lät helt perfekt och slog med ca 140slag/min
Fick Niferex (järn tillskott) som jag ska börja äta en om dagen annars allt perfekt!


Slänger upp lite bilder oxå (om jag nu får det att fungera då min hjärna verkar tappat alla sina små celler och även min motorik lyser med sin frånvaro måste jag erkänna)



Magen v13 börjar redan komma fram ett sött litet "put" på magen :)


Och här är den första bilden vi fick på det lilla monstret som växer där inne :P
v10+5



Vår underbara lilla sprattel kuse har växt på sig bra till Rutin kollen :)
v16+5



Och precis som bebisen växer så växer oxå min mage...
Undrar jag vart detta skal sluta.... V.20 och halva tiden har nu gått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback