Inflyttningsfest

I lördags så var vi iväg på Anjelica & Tomas inflyttningsfest!
Blev många nya bekantskaper och återträff av gamla som man inte sett på flera år så det var hemskt trevligt!
Det bjöds på bål och pastasallad till middag, fast ni behöver inte vara orolig jag höll mig till läsk hela kvällen =) Likaså gjorde Robert hehe Någon var ju tvungen att köra bilen hem sen oxå, alla flickorna med familj som var där skrattade glatt och sa :
Ahaa! Det var så man skulle ha gjort alltså för att få gubben att vara nykter!
De tyckte det var hemskt smart av mig att inte ha något körkort ännu haha =) Men pojkarna som var där tyckte mest synd om Robert som inte kunde dricka öl med dem, hade ju varit så praktiskt om jag haft körkort nu när jag ändå inte får dricka alkohol, det är dem inte ensamma om att ha sagt heller för den delen HeHeHe

Kvällen blev inte så lång för oss då jag satt och gäspa precis heeela tiden och strax efter 21 så höll jag verkligen på att somna vid bordet så då vart det dags att dra sig hemmåt för oss!
Jag var mest fotograf under kvällen, speciellt när alla de andra lekte lekar efter maten. De var snälla och gav mig dispans från leken då den gick ut på att man skulle sitta i knä på varandra. Tyckte inte riktigt att det skulle vara så snällt mot lilla djuret i magen om massa folk skulle komma och sätta sig =)


Annars så är väl det mesta som vanligt, börjar dock bli riktigt irriterad på min arbetsgivare som aldrig hörav sig.... Skicka mail och ringde förra veckan då jag skulle börjat jobba igen för min semester tog slut, men inte fått svar på mail och när jag ringde var hon inte inne... Prövat ringa idag igen för lite drygt 1½ timme sedan och pratat in meddelade att hon skall ringa upp mig så får väl se om hon gör det snart. Vill gärna komma igång och arbeta lite nu, börjar bli less på att inte göra något och bara vara hemma =/ + att pengar behövs verkligen....
Vi har börjat kika lite på säng, barnvagn och sådanna grejer och det drar iväg av bara tusan med tusenlappar kan jag lova! Sedan att vi behöver ny bil gör inte saken billigare heller sååå att få jobba lite vilket det var sagt att jag skulle då jag skulle få omplacering från min förra brukare för att jag som gravid inte får jobba vaken natt med alla lyften som ingick i det jobbet.... Och söka nytt jobb känns rätt så hopplöst :S meeen ska puscha på chefen och se mig för om det kanske finns något lätt lämpligt annat jobb som man kan söka så får man väl se hur det går... Men vem vill anställa en person som har en del restriktioner av vad man får göra, som rätt vad det är kan bli sjukskriven om man får problem med rygg, foglossning eller liknande... och som går på mammaledighet i december? Tror inte det finns nå vidare många arbetsgivare som vill anställa den personen....

Aja, ska väl ta och se om jag kan hitta något att pyssla med nu medans robert är i skolan, kanske baka lite bröd?

Over and Out från Mela & Kapsylen!


Vid middags bordet


Leken har bara börjat....


Första sönderbrakade stolen haha =)


RÄDDA GROGGEN!!!


Tungt åt dig Älskling? =) (precis innan stolen braka helt)




Anjelica & Sussana (Lekledare och krossad deltagare haha)





Lillen levde rövare i morse och höll nog på med utbrytningsförsök tror jag
Så här såg magen ut när jag vaknade i morse haha
*Längtar såå efter att få se vem du är*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback