Husmor, Shopping och Irritation



Jag måste ha rammalat och slagit i skallen eller något!
Över 2 veckor i sträck nu har jag varit husmor med städning, MATLAGNING och sådant.. Hallå eller, jag som knappt kan skära gurka utan att förblöda eller steka korv utan att få igång brandlarmet...

Fick för mig att baka bröd häromdan oxå!
LJUVLIGT GOTT blev det faktiskt! Jaa, ni ser ju själva vad smarriga dem ser ut =)





Idag fick jag ÄNTLIGEN tag på min chef oxå, kl var då typ 09,30 blev bara ett kort samtal men hon lät snäll och fråga hur det var med mig och magen och allt sådant och ja, där eller där skulle jag nog kunna jobba och de skulle skola in nya nu och bla. bla. bla. Hon skulle bara komma fram till kontoret (hon satt i bilen när jag äntligen fick tag på henne) och så skulle hon prata lite med sin kollega så skulle hon ringa upp mig igen så skulle vi försöka bestämma något...
kl är nu efter 19 på kvällen och fortfarande inget samtal från kontoret...
Jag fattar inte hur de kan vara så förbannat kalla!!! Låtssas vara jätte snälla och bry sig och ja visst det löser vi...
Och sen bara inte bry sig alls.... IRRITERAD!!!


Har iaf haft en trevlig dag efter det...
Har suttit och spelat lite spel sen blev det en vända in till stan och träffade Annloo och Aloma för en fika på Condeco. Fanta och morotstårta *MUMS* Efter det så blev det vinka av flickorna vid varsin spårvagn då ena skulle hem och andra till jobbet.. Själv så tog jag mig lite egentid och strosade runt på stan i nån timma :) Lyckades hitta lite fynd till både mig själv *äntligen* och till lillen =) Man kan ju inte låta bli att kika när man är på stan på alla små söta kläder som finns och jaaa, de börjar bli svårt att hejda sig själv när man hittar sådant som bara är sååå klockrent passande som man bara blir kär i även om de är ett tag kvar =) MEN den lille behöver ju kläder sååå att köpa lite nu gör inte så mycket hehe



Det ska ju synas vilka som är dess föräldrar ;) och vad vi är för ena hehe


Något för mysiga hemma kvällar =)



Vad vore mitt barn utan en kossa pyjamas???



En liten badhandduk som matchar de små tossorna som lillen fått av moster =)


Tossorna som moster köpt till de lilla djuret =D


Till mig själv blev det ett par Jeans och ett vanligt brunt linne.....



Ett rosa axelbandslöst linne och en svart urmysig kofta fick det oxå bli :)
Härligt när man hittar kläder på rea, speciellt sådanna kläder man bara använder någon gång och under en relativt kort tid jämfört med hur länge man brukar ha andra kläder =)



Och magen växer på, nu har vi äntligen nått v24 så nu har vi passerat den 2,a kritiska perioden!
Skulle lillen få för sig att komma ut nu så finns det en chans att den skulle överleva vilket känns helt underbart skönt att veta! Blev lite orolig igår att vi skulle bli tvunga att åka upp till förlossningen och kolla läget. Hade sådana fruktansvärda sammandragning som gjorde riktigt ont ett bra tag :/ Som tur var så gav det över djävulskt onda med sig efter att jag fått lägga mig ner och vilat ett tag men själva sammandragningarna höll på till långt in på natten.
Idag har det varit lugnt iaf, bara lite smått som inte gjort någe vidare ont så som tur är så verkar det ha gett med sig nu!

V24 *utbrytningsförsök igen* haha

Näää nu blev det långt =) Men de var någon dag sedan ja uppdaterade oxå hehe
Nu blir det mat och lite fredags mys med Robert och Magen :)

Se ya!


Oh just ja, Grattis Grattis till Lill nicke som fyller 23 idag!
HURRA HURRA HURRA HURRA!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback